Met FIFA 14 voor de next-gen consoles is het tijd voor een nieuwe engine. De Ignite Engine van Electronic Arts moet niet alleen FIFA 14 naar een hoger niveau tillen, maar ook andere sportgames zullen van de grafische engine profiteren, zo laat Andrew Wilson van Electronic Arts weten.
Het verschil tussen Ignite en de vorige engines is het feit dat de engine voor alle franchises kan worden gebruikt. Eerder werden technologieën wel uitgewisseld, maar deze konden niet direct worden toegepast. Daardoor moest elk team van elke franchise zelf aan een engine werken. Dit hoeft met Ignite niet meer.
Dankzij deze simpliciteit van de Ignite Engine is het mogelijk om gemakkelijk dingen uit te wisselen, om vervolgens in andere franchises te implementeren. Het gehele team is nu gefocust op één engine, wat in de ogen van Wilson enkel en alleen maar voordelen kan opleveren.
De Ignite Engine is nagenoeg te vergelijken met de Frostbite Engine. Als voorbeeld gaf Wilson FIFA en Madden: ''Wanneer we nu iets geweldigs bereiken bij FIFA, dan kan dit direct de volgende editie van Madden aandoen. Deze kan het vervolgens weer aan NBA overdragen en zo blijft het balletje rollen.''
De beleidsbepaler raakte niet uitgepraat over de mogelijkheden die in het verschiet liggen. Daarnaast schroomt hij niet om zijn personeel te loven: ''We gaan geweldige dingen zien. Ik weet zeker dat mijn teams het tegen elke andere ontwikkelaar in de wereld kunnen opnemen. Ze zijn ontzettend slim en kunnen voor fantastische innovatie zorgen.''
De Ignite Engine zal worden gebruikt voor EA Sports UFC, Madden NFL 25, NBA Live en FIFA 14.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie