De in-game versie van de Notre Dame in Assasin’s Creed: Unity is niet 100% waarheidsgetrouw door copyright-regels. Ubisoft kon de wereldberoemde Parijse kathedraal niet exact nabouwen in hun aankomende game door auteursrechtelijke beperkingen.
Niet alleen op tekst- en fotomateriaal, maar ook op gebouwen zijn er auteursrechten van kracht. In Parijs is de Notre Dame-kathedraal beschermd tegen kopiëren. Dat had gevolgen voor Assassin’s Creed: Unity.
Ontwikkelaar Ubisoft wilde het revolutionaire Parijs op schaal 1:1 namaken, maar moest daarbij rekening houden met copyright. In de action-adventure game zul je dan ook een eigen interpretatie van de kathedraal vinden.
Wie de Notre Dame niet op zijn duimpje kent, zal de verschillen niet meteen merken. Toch zijn ze er. Zo is onder andere de orgel aangepast en heeft de kathedraal een stenen spits, in plaats van een historische accurate houten versie.
Dat laatste heeft overigens niet zozeer met copyright, maar wel met de ijdelheid van de ontwikkelaar te maken. De stenen spits ziet er namelijk veel spectaculairder uit, zo werd geoordeeld.
Assassin’s Creed: Unity komt er deze week aan en zal de grootste stadsomgeving ooit hebben uit de reeks.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie