Ook uitgever Take-Two Interactive heeft afgelopen kwartaal een lagere omzet gedraaid dan vorig jaar. De omzet bedraagt 180 miljoen euro, dit tegenover zo'n 255 miljoen vorig jaar. Take-Two zegt niet verbaasd te zijn door de cijfers, en schuift de schuld van de tegenvallende omzet op het uitstel van Max Payne 3 en het relatief lichte releaseschema van de uitgever.
De grootste bijdrage van de omzet werd geleverd door basketbalgame NBA 2K12, en een volle 11 procent is afkomstig van verkoop van digitale content. Zo deed Grand Theft Auto III het erg goed op de iOS.
Wanneer Take-Two's omzet van vorig jaar wordt vergeleken met die van 2010, blijkt dat Take-Two het een stuk minder goed gedaan heeft. Take-Two laat echter weten dat ze van het komende jaar een stuk meer verwachten, dit niet alleen door Max Payne 3 maar ook door enkele onaangekondigde titels.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie