Wie hield van Outward zijn onvergefelijke combat, welke vereist dat spelers goed voorbereid een confrontatie in gaan en samenwerken om monsters te vellen die op alle fronten sterker zijn dan de mens, kan met een gerust hart ademhalen. Outward 2 biedt meer van dit, maar dan meer polijst dan ooit tevoren, gebaseerd op feedback die ze hebben verzameld vanuit het eerste deel. Zo laat Guillaume Boucher-Vidal, CEO en Creative Director bij Nine Dots Studios, weten aan GameQuarter:
''Met Outward 2 hebben we eindelijk de middelen om de visie te leveren die we hadden voor het spel; een geloofwaardige en realistische ervaring. We hielden dezelfde ingrediënten, bleven trouw aan onze visie en verbeterde waar het niet aan onze standaard voldeed: ons combat-systeem, diepgang en de character creator. Toen we in 2025 aan Outward gingen werken met onze Kickstarter, wilden we de ultieme simulatie van het leven van een avonturier simuleren. Met een klein team van elf toegewijde mensen overtroffen we verwachtingen en leverden we iets dat grotere studio's niet konden bereiken. Met Outward 1 hebben we een hoop geleerd van onze spelers, we verbeterden met hun feedback en gaven ze wat ze wilden met onze DLC's. We bleven trouw aan onze visie, terwijl we tegelijkertijd de ervaring naar een hoger niveau tilden. Veel betere graphics, meer diepgang en betere combat.''
Heb ja na dit gelezen te hebben al helemaal zin om terug te keren naar Outward? Helaas moet je nog even geduld hebben. Het spel wordt in de zomer van 2026 pas verwacht.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie