De Onslaught-DLC voor Call of Duty: Ghosts en de daarbij geleverde patch ten goede van de stabiliteit lijken verkeerd uit te zijn gepakt. Verschillende gamers met een Xbox One klaagden over grafische mankementen die zich na het downloaden van de patch voltrokken. Digital Foundry ging op onderzoek uit en constateerde dat de verhalen op de waarheid zijn berust.
Sinds de patch zijn enkele multiplayer-maps in framerate gedaald. Als voorbeeld geeft Digital Foundry Stonehaven. De framerate is bij het opstarten van de map nog wel 60 fps, maar er zijn al wat vreemde details te zien. Wanneer vervolgens de hele map in beeld is, zakt de framerate soms naar 46 fps. Een opmerkelijke daling. Daarnaast verschijnen er doorgaans andere technische mankementen, zoals screen-tearing. Bij het inzoomen met een sniper is het helemaal raak. De framerate zakt in dit geval soms namelijk naar de 30 fps. Al deze technische gebreken leken voor de patch niet aan de orde te zijn. Naast Stonehaven zijn er meerdere maps met problemen, maar hier zijn de problemen betrekkelijk kleiner dan bij Stonehaven het geval is. Microsoft noch Activision heeft op het nieuws gereageerd. “Kicking off with a look at Stonehaven, it’s immediately obvious that things are not quite right. While the game does indeed hit 60fps in this stage, frame-rates are dramatically impacted when the whole level is in view, with metrics varying between 46-60fps as we run across the landscape. As frame-rates fall below the desired 60fps target, we also see the appearance of some screen-tear, adding some judder, making drops in smoothness more noticeable.”