
De top 10 van videogames is hilarisch onverwacht en roept veel vragen op. Ik ga wat onderzoek doen naar de verwarrende populariteit van Minecraft-content, je weet wel, voor de wetenschap. De nieuwe hero-shooter Marvel Rivals maakte een enorme indruk en belande in zijn eerste jaar meteen op de zesde plaats. Ondertussen staat Overwatch voor het tweede jaar op een rij stevig op de vierde plaats, terwijl Genshin Impact blijft domineren en bewijst dat zijn plaats aan de top volledig veilig is.
Oh, en natuurlijk een speciale vermelding voor Pokémon, dat opnieuw in de top 10 staat. Op basis van de gegevens gaan we ervan uit dat die plek volledig is voorbehouden aan Vaporeon, die, zoals het internet ons herhaaldelijk heeft verzekerd, de meest compatibele Pokémon voor mensen is.
Top 10 meest gezochte franchises
- Genshin Impact
- Fortnite
- Minecraft
- Overwatch
- Pokémon
- Marvel Rivals
- The Sims 4
- GTA 5
- Resident Evil
- Cyberpunk 2077


De ranglijst van meest gezochte videogame-karakters laat zien dat Slime uit Genshin Impact nog steeds hoog scoort. Het is slechts vier plaatsen gezakt, waardoor ik me afvraag wat ik eigenlijk weet over seksualiteit. Jinx is elf plaatsen gestegen en staat nu in de top 10! De grote namen domineren nog steeds: Tifa heeft de eerste plaats overgenomen van Chun-Li, die deze twee jaar lang had bezet. Het is een enorme overwinning voor klassiek, duurzaam personageontwerp. Lara Croft zou gewoon een driehoek kunnen zijn en toch in de top 10 staan
De nieuwe koningin Tifa, de Final Fantasy brawler, heeft haar plek volledig verdiend. Ze heeft een diepgaand achtergrondverhaal, maar laten we eerlijk zijn, het internet houdt om twee grotere redenen van haar.

Top 10 meest gezochte personages
- Tifa (Final Fantasy VII)
- Lara Croft (Tomb Raider)
- Chun-Li (Street Fighter, Fortnite)
- DVa (Overwatch)
- Ada Wong (Resident Evil)
- Lady Dimitrescu (Resident Evil)
- 2B (Nier: Automata)
- Jinx (League of Legends)
- Widowmaker (Overwatch)
- Ruby (Fortnite)

Wat heeft de meest eerlijke samenvatting van het internet ons dit jaar geleerd? De gegevens herinneren ons eraan hoe vreemd het internet eigenlijk is. De werkelijke impact van een personage wordt niet gemeten in award-nominaties of verkoopcijfers, maar in de toewijding die blijkt uit de zoekopdrachten. Als u mij nu wilt excuseren, ik moet nog wat ‘wetenschappelijk onderzoek’ doen naar die ranglijsten.






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie