Na tien jaar in ontwikkeling te zijn geweest, is Hytale niet meer. Deze game, welke ooit werd gezien als een concurrent voor Minecraft, is volgens de ontwikkelaar te groot en ingewikkeld geworden om het af te kunnen leveren volgens de huidige technische standaarden en zonder te comprimeren op diens visie.
''Dit was niet de uitkomst die wie dan ook – bij Hypixel of Riot – wilde. Maar na jaren aangepoot, aangepast en elk mogelijk pad verkend te hebben, werd dat het duidelijk dat we Hytale niet konden afleveren op een manier die zijn belofte na zou komen.
Game-ontwikkeling is ontzettend moeilijk, vooral als je probeert om iets te bouwen dat een creatieve, passievolle community aanspreekt. Door de tijd heen is onze visie geëvolueerd en het genre opgegroeid; de lat werd steeds hoger gelegd. Onze technische ambities werden complexer en zelfs na een volledige reboot van de game engine, kwam ons team tot de conclusie dat Hytale nog niet zo ver was als dat het moest zijn. Het werd duidelijk dat we een hele hoop extra tijd nodig zouden hebben om de game te brengen waar het moest zijn om de ambities waar te maken.
We hebben gekeken naar het verkleinen van het spel, tijdlijnen aan te passen en nieuwe invalshoeken vinden om vooruit te kunnen gaan. Maar elk van die opties zou betekenen dat we moesten inleveren op wat Hytale zo speciaal maakte. Het zou niet de game zijn die wij ooit voor ogen hadden. En het zou niet de game zijn die jullie verdienen.''
In de komende maanden zal Hypixel worden afgebouwd als meer en meer mensen ergens anders werk gaan zoeken. Hiervoor krijgt men ondersteuning van Riot Games, die volgens de blogpost actief helpt met de transitie naar een andere baan en een genereuze ontslagbonus om die periode te overbruggen.
0 reacties op "Riot Games annuleert Hytale en sluit studio"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier