Ontwikkelaars William Pellen en Ari Gibson spraken hier recent over in de Game Worlds-tentoonstelling in Australië, waar Silksong als een van de werken gepresenteerd wordt. En daar gaven ze een beetje context voor het feit dat het spel zo moeilijk is gemaakt.
''Het belangrijke voor ons is dat we je de kans geven om van het pad af te gaan. Dus de ene speler kan ervoor kiezen om het direct tot het einde te volgen, terwijl de andere er voor kiest om constant af te wijken en alle andere dingen te vinden en alle andere manieren en routes te vinden.
Silksong heeft momenten met een flinke piek in de moeilijkheid, maar een deel van de grotere mate van vrijheid in de wereld, betekent dat je altijd de keuze hebt voor waar je heen gaat en wat je doet.''
Men heeft ook uitgelegd waarom het Silksong moeilijker heeft gemaakt dan de originele Hollow Knight, een game die toch al niet bepaald makkelijk was. ''Hornet is inherent sneller en vaardiger dan de Knight, dus het basisniveau van de vijanden moest gecompliceerder en intelligenter zijn,'' aldus Gibson. ''De basale mierkrijger is gebouwd op dezelfde moveset als de originele Hornet Boss,'' voegt Pellen toe. ''Dezelfde core set van dashen, springen en naar onder dashen, plus de mogelijkheid om jou te ontwijken en in de gaten te houden. In tegenstelling tot de vijanden van de Knight, moesten Hornets vijanden veel meer manieren hebben om haar te vangen als ze probeert weg te komen.''
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie