Op de State of Unreal, een evenement dat helemaal draait om Unreal Engine 5, heeft CD Projekt een nieuwe techdemo onthuld van het aankomende The Witcher 4. Een woordvoerder wil echter wel een aantal dingen duidelijk hebben.
''Deze techdemo draait op een PlayStation 5 in 60FPS, de exacte presentaties waar we op mikken voor The Witcher 4. Het is nog te vroeg om exacte specificaties te geven voor elk platform, maar we werken nauw samen met Epic om een open wereldervaring te maken die zowel prachtig is om te zien als vloeiend speelt.
Het is belangrijk om in het achterhoofd te houden dat een de techdemo niet representatief is voor The Witcher 4. Het is een demonstratie van de gereedschappen die we samen met Epic ontwikkelen [in Unreal Engine 5]. Dit betekent dat zaken als de modellen van personages en de omgevingen kunnen afwijken in de uiteindelijke game.''
Dat CD Projekt zo nadrukkelijk deze kanttekeningen plaatst, laat zien dat ze geleerd hebben van The Witcher 3 en Cyberpunk 2077, welke bij release beiden geplaagd werden door bugs en glitches die performance aantasten. De een was erger dan de ander, maar in beide gevallen konden de hoge verwachtingen die de uitgever zelf geschept had niet worden waargemaakt als gevolg hiervan. Pas na meerdere patches en boze spelers werden de games de titels die vandaag de dag zo geliefd zijn.
Anderzijds zal een demo als dit niet puur voor de demonstratie zijn gemaakt. Vermoedelijk is dit de standaard waar intern naar gestreefd wordt, maar wil men zich nog niet toeleggen op dat dit haalbaar is voor de volledige game. Daar die pas op zijn vroegst in 2027 zal verschijnen, hebben ze echter nog wel even om er het beste van te maken.
0 reacties op "The Witcher 4 techdemo is indrukwekkend, maar niet representatief"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier