Nadat Castlevania: Lords of Shadow 2 na een enorme hype niet al te positieve cijfers ontving, was het wachten op een officiële reactie van ontwikkelaar MercurySteam en uitgever Konami. Deze officiële reactie is nog niet verschenen, maar via NeoGaf heeft een anonieme werkgever van MercurySteam wel een beerput opengetrokken.
Op het beruchte forum laat hij weten dat werken aan Castlevania: Lords of Shadow 2 een ware verschrikking was. Dit alles had met één iemand te maken: Enric Alvarez, de studio director van MercurySteam.
Volgens de werknemer is een groot deel van het team zich bewust van de tegenvallende kwaliteit van het spel. Alvarez heeft een verschrikkelijk proces geleid, gebaseerd op zijn eigen overtuigingen. Daarbij liet hij het advies en de ideeën van progammeurs en designers volledig links liggen. Volgens de werknemer is Alvarez een gemene, achterbakse vent. Dit werd alleen maar erger nadat het eerste deel van Lords of Shadow zo'n succes werd.
Alvarez zou zijn team niet vertrouwen. Hierdoor kwamen nieuwe features soms via de pers bij de werknemers terecht. Alvarez hield dit achter en vertelde het niet aan het team achter de game. De anonieme werknemer eindigt zijn klaagzang met een positieve noot: ''Als het team de vrijheid zou krijgen, dan zou het team toch grootse dingen in staat zijn.''
Overigens werd altijd gezegd dat Hideo Kojima een grote inbreng had in Castlevania: Lords of Shadow, maar dit verwijst de werknemer naar het rijk der fabelen. Volgens hem is Kojima een enkele keer langs geweest om wat dingen te tekenen. Verder heeft hij zijn handen er nagenoeg vanaf gehouden.