Xbox Marketing baas Yusuf Mehdi heeft in een vraaggesprek met GamesBeat aangegeven ervan overtuigd te zijn dat de Xbox One over een betere line-up beschikt dan Sony's PlayStation 4. Nadat Microsoft gisteren de goedkopere Xbox One-bundel zonder Kinect aankondigde, lijkt het bedrijf de aanval te hebben ingezet op Sony. Het gelijkwaardig maken van de aanschafprijs is echter niet de enige troef van Microsoft, zo beweert Yusuf Mehdi.
De marketing baas is er namelijk van overtuigd dat de Xbox One over een betere line-up beschikt dan de PlayStation 4. Doordat de prijs nu gelijk is zal de focus meer op de games komen te liggen en hierin doet Microsoft het volgens de beleidsbepaler beter. Zeker met wat Microsoft op de E3 in juni zal tonen, zal het bedrijf de naar eigen zeggen aantrekkelijke line-up op een glorieuze manier vervolgen.
Mehdi vervolgde zijn lofzang door de multiplayer op de Xbox One te prijzen. Xbox Live Gold zou al sinds jaar en dag de beste online multiplayer ervaringen opleveren. Met de komst van onder andere Games with Gold en de kortingen wordt hier een gevolg aan gegeven. Ten slotte benadrukte Mehdi dat de Xbox One nog altijd het beste entertainment device is. Het is het enige apparaat dat je direct laat wisselen tussen games en applicaties.
De vraag is of deze nieuwe zet van Microsoft kan zorgen voor een inhaalslag op de PlayStation 4. Sony heeft de afgelopen maanden optimaal geprofiteerd van de omstandigheden, maar de vraag is of de gamers na deze veranderingen de eventuele verleiding van de Xbox One nog kunnen weerstaan.