Eén van de meest intense game-ervaringen van 2006 was zonder twijfel Company of Heroes. Relic Entertainment had destijds een pareltje van een RTS-game neergezet. Uiteraard konden uitbreidingen voor de game niet uitblijven, dus in 2007 verscheen Company of Heroes: Opposing Fronts. Ook deze game was weer om je vingers bij af te likken. Inmiddels staat uitbreiding twee in de steigers, genaamd Company of Heroes: Tales of Valor. Relic Entertainment wil deze keer de weg in slaan van heroïsche verhalen en persoonlijke drama’s.
Centaal in deze (standalone) uitbreiding staan dan ook drie waargebeurde verhalen uit de Tweede Wereldoorlog. De verhalen zijn opgedeeld in drie mini-campaigns, met elk gemiddeld drie missies. Tales of Valor zal hierdoor geen traditionele RTS-game worden. Je zult steeds kleine aantallen units tot je beschikking krijgen, waar je het de hele missie mee moet doen. Verwacht dus geen grote veldslagen zoals in de Total-War games: Relic wil met Tales of Valor een geheel nieuwe richting in slaan.
Een ingrijpende verandering in de CoH-gameplay is het weglaten van het inpalmen van zones. Je zult dus geen gebieden meer hoeven te veroveren om aan bijvoorbeeld fuel of ammo te komen. In plaats daarvan is er geopteerd voor een geheel ander resources-systeem. Je zult je benodigde munitie en benzine verkrijgen door het vermoorden van andere units en voertuigen. Ook zal het weer mogelijk zijn om beschadigde voertuigen of gewonde units op te lappen. Dit kan door middel van een repair-ability. Wil je de units weer tot volle krachten brengen, dan zal dit je munitiepunten gaan kosten. Het is dus het beste om maar veel ammo bij je te hebben, want met weinig units is het zo game-over.
De enige campaign die tot nu toe is onthuld door de ontwikkelaar, draait volledig om een Duitse tank. Het historische verhaal vertelt over een officier, welke een Tiger-tank en enkele moedige soldaten tot zijn beschikking had. Allemaal kropen ze in de tank, welke zonder pardon in zijn eentje een Frans dorpje binnen reed. Het bleek nog succesvol te zijn ook: de tank kon een tiental vijandelijke tanks verslaan. Vervolgens werden ze geraakt en moesten ze terugkeren naar de basis. Hier stond nog een Tiger klaar, waarna het hele verhaal nog eens dunnetjes werd overgedaan. Een heldenrol zal dus voor je weggelegd zijn. Verwacht echter niet dat rondcrossen met maar één unit saai zal zijn: het zal namelijk ook mogelijk zijn om je wapen afzonderlijk te besturen. Ook is deze meerdere keren te upgraden. Relic heeft ervoor gezorgd dat de ervaring constant spannend en intens blijft.
Ook de multiplayer modus heeft extra’s gekregen, al is het op bescheiden schaal. Zo zijn er een zestal nieuwe units beschikbaar, welke je in online skirmish kunt gebruiken. Bovendien zal coöperatieve gameplay centraal staan in de multiplayer, maar ook de verhalende vorm zal gebruikt gaan worden. Dit alles moet voor een unieke online ervaring gaan zorgen.
br>
Conclusie
Company of Heroes: Tales of Valor moet een nieuwe vorm van RTS-gameplay aan gaan bieden. Kleinschalige missies met een intense verhaalbeleving staan centraal. Je zult zeer weinig units tot je beschikking krijgen, wat voor een interessante beleving moet gaan zorgen. Saaiheid wordt tegen gegaan door enkele tweaks aan de gameplay. Ook multiplayer zal veranderen ten opzicht van de eerdere delen: co-op skirmish met verhaallijn is wat de klok gaat slaan. Nu nog maar afwachten op Relic aan de verwachtingen kan voldoen, of dat het een saaie bedoeling wordt met mini-legertjes. PC-gamers kunnen de standalone uitbreiding verwachten op 13 maart 2009.
0 reacties op "Company of Heroes: Tales of Valor"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier