hotness 0
Preview

Dead Or Alive 5

Gepost door

Beat’m’ups zijn zonder twijfel de moeilijkste titels om te recenseren. Van deel tot deel verschillen de games meestal niet bijzonder veel. Een wat groter raster aan vechtersbazen, een iets beter gebalanceerd gevechtssysteem en betere graphics. Toch zijn het deze kleine veranderingen die een wereld van verschil maken bij een stevig potje online knokkelkussen. Het zal me benieuwen hoever dit doortrekt naar onze previewcode van Dead Or Alive 5.

De previewcode die ik onder handen mochten nemen liet ons slechts met twee van de vechtersbazen in de virtuele boksring plaatsnemen. Ten eerste was hier Hayate, oudgediende en een van de publieksfavorieten. Nummertje twee was Ayane, rozeharige stoot met twee uitgeklapte airbags in haar BH…yep dit is Dead Or Alive.

Qua sfeer zit het dus wel goed. De menu’s ogen enigszins karig op grafisch gebied, maar mijn zorgen verdwenen als sneeuw voor de zon toen de klappen eindelijk uitgedeeld mochten worden. Dead Or Alive 5 zal zeker geen schoonheidswedstrijd winnen, maar het kan prima mee met de huidige standaard voor een PS3-game. Hetzelfde gaat op voor de omgeving waarin het gevecht zich plaats vindt.

De locatie lijkt op het dak van een elektriciteitscentrale. Een kleine level dat bezaaid ligt met bouwmateriaal en stroomkasten van maatje diepvriezer. Eens het gevecht begint, kunnen we vaststellen dat het vloeiender dan ooit loopt (en ja ook de buste schudt weer lekker mee). Elke klap raakt precies zoals je het verwacht en met geen van de twee vechters ervaar je een duidelijk voordeel ten opzichte van de andere, terwijl de vechtstijl toch enorm verschillend is.



Alle vertrouwde combo’s zijn, soms in aangepaste vorm, van de partij waardoor het voor oudgediende een eitje is de controller op te pakken en te beginnen. Opvallend is de contextgevoelige aanval. Hierbij grijp je een tegenstander waarna het beeld vertraagt. In deze tijd kun je je tegenstander richting een elektriciteitskast sturen voor een schokkende hoeveelheid schade.

Hoewel het bovenstaande alles is wat ik mocht aanschouwen van deze game heb ik nog wel dingen ontdekt. Want ze nog niet te spelen zijn, zijn alle mogelijkheden wel door te kijken. Daarom kan ik zeggen dat over het raster aan vechtersbazen niets te klagen is. Ook het hoofdmenu wordt gesierd door een acceptabel aantal modes om je frustratie in te af reageren.

Conclusie

Dead Or Alive 5 doet eigenlijk precies wat je mag verwachten en exact volgens het boekje. Het neemt de voorganger en breidt deze een beetje uit terwijl de oude onderdelen verder geperfectioneerd worden. Uit de menu’s blijkt dat er aan content geen gebrek is, waardoor DOA 5 weer mag rekenen op overvolle servers.

0 reacties op "Dead Or Alive 5"