hotness 0
Preview

Hitman 2

Gepost door

Tien schermen, opgesteld in twee rijen van vijf. Op allen is in third-person de inmiddels welbekende Agent 47 te zien in een naar schatting vergelijkbare progressie in het spel. Opvallend is toch zeker dat, hoewel de missie bij iedereen in hetzelfde stadium is, er minstens vijf spelers op verschillende plekken staan en er zeker vier kostuums te zien zijn, waaronder een mascottekostuum die me doet denken aan een sportschoolverslaafde Pino van Sesamstraat.

Tijdens het spelen van het spel is het even wennen aan de controls en de UI. Immers zat er bij deze preview build geen tutorial en werd ook de uitleg van de missie achterwege gelaten. Wat overbleef was enkel een missie.

Na een hierdoor moeizaam begin, is er snel een overzicht in opties en mogelijkheden. Te gebruiken kostuums worden gehighlight en opgeslagen in een overzicht in menu, zodat ze makkelijk zijn terug te vinden, en “opportunities” om je target om te leggen worden in ditzelfde overzicht weergegeven. Het doel van de missie is om meerdere targets in een enkele map om te leggen. Hoe je dit doet is je eigen keuze.

Paden

Hoewel er voor elk target een veelvoud aan mogelijkheden is om de missie te voltooien, voelt het toch nog erg lineair. Je kunt een auto opblazen met een instabiele brandstof, de motorkap van dezelfde auto laten neerkomen in iemands nek, je target wurgen, een pinopak aantrekken en zo op een geheime meeting komen of simpelweg naar binnen rennen, je pistool trekken en beginnen met vuren.

Dit zijn een hoop manieren van aan de slag gaan, maar toch voelt het beperkend in vrijheid. Het is namelijk nodig om binnen bepaalde tijd echt een van deze voorgeschreven manieren te gebruiken.

Omgeving en AI

De speelwereld is wel erg mooi en immersive. Deze demo speelde zich af op een autoshow, waardoor het bezaaid is met, al dan niet verkleedde, mensen. Ook voelt de AI van de NPC’s natuurlijk aan. Ze kijken waar ze heen willen kijken en halen niet ineens rare toeren uit als je de kamer inloopt. De AI van de bewakers hebben alleen wel last van het klassieke “bewaker in een stealthgame syndroom”. Wanneer je er eentje weglokt door een voedselblik in de hoek te gooien en wurgt om zijn kleding te stelen en naast zijn collega te gaan staan krijg je niet meer reactie dan “Hey. Do I know you?”
 

Conclusie

Natuurlijk is dit pas een preview build, maar toch zou ik graag zien dat dit iets spannender gemaakt wordt. Hoewel het simpelweg uitspelen van het spel - als deze build enige indicatie is - nog best een challenge gaat zijn, voelt het voor mij als stealth-enthousiasteling toch nog te simpel en scripted aan. Al met al was het spelen van Hitman 2 een fijne ervaring en na de release van 13 November 2018 zal ik hier best wat uurtjes mee zoet zijn!

0 reacties op "Hitman 2"