hotness 0
Preview

The Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth II

Gepost door
Het spel The Lord of the Rings The Battle for Middle Earth 2 komt over 3 maanden uit maar Electronic Arts heeft de beta vrijgegeven. Hier komt dus de review van de B4ME 2 Beta:
Na een aantal reclames kwam er een mooie ingame trailer, deze trailer liet "Create a Hero" en een aantal superkrachten zien. De trailer was afgelopen en ik was onder de indruk. Het menu was schitterend, met op de achtergrond The Argonath met schitterend water. Je kon in het menu kiezen voor Tutorial en Multiplay. De andere opties zoals Create a Hero waren dikgedrukt en waren niet beschikbaar in de beta.

Ik starte de tutorial op, ik snapte alles eigenlijk al van de vorige versie. In de tutorial kon je Gondor zijn. Het was een sneeuwlevel en het content en de graphics waren echt schitterend. Met sneeuwbuien en al begon ik het spel te snappen, ik snapte het grotendeels wel maar er waren enkele nieuwe opties en daar moest ik aan wennen. Zoals het nieuwe formatiesysteem, je kunt net zoals in de films formaties doen, bijvoorbeeld pikes voorop en archers behind!

Had alles voltooid en begon dus aan Multiplay. Multiplayer menu zag er eigenlijk wel hetzelfde uit als vorige deel maar heeft een nieuwe stijl maar het komt allemaal op hetzelfde neer. Wel is het Firewall probleem opgelost! Hier was ik echt zo blij om want ik ergerde me er dood aan in het eerste deel! Als je met iemand niet kunt connecten en dat komt zelden voor kun je hem kicken zodat je geen problemen krijgt in het spel, dit is erg goed gedaan van EA. Ook zijn het aantal opties waarmee je online kunt erg uitgebreid. In de volledige versie kun je met zelfgemaakte helden tegenmekaar spelen helaas is dat in de beta niet zo.

Je kunt in de beta kiezen tussen de Goblins(Corrupted Wild) en de Dwarves. Ook kan je helaas maar 2 maar wel schitterende mappen kiezen. Ik begon met Dwarves tegen Dwarves met de map Harlindon. Een level waar Naval Combat is toegestaan het level was dus een soort haven. Ik begon met me potje en ik was verbaasd en begon zelfs te trillen. Ik had gewoon de beta en de gameplay is zo verbeterd! Je begint met een Citadel en 2 bouwers. Ja waar zijn die bouwers dan voor nodig?

In dit vervolg zijn kastelen verleden tijd. Je moet met je bouwers een eigen kasteel gaan ontwerpen! Ook moet je net zoals Age of Empires op een bouwer klikken en dan kan je een gebouw construeren. Geen building plots meer nu gaat het om tactiek. Je kan dus een kasteel bouwen en wat heb je daar voor nodig? Jawel muren, muren zijn per stuk 50 en je kan ze erg uitgebreid bouwen. Je kan je muren upgraden zelfs! Met een gate,een tower,een catapult en nog iets anders. Ook kan je je citadel met van alles upgraden! Met bijvoorbeeld Stoneworker, zo word je hele kasteel een stuk sterker maar je moet wel wat centjes voor betalen. Ook kan je daarop catapults, towers en wat muren bouwen.

In deze game kan je ook bepaalde gebouwen innemen! Bijvoorbeeld een haven, hier kan je dus schepen bouwen. Een bar of een bierbrouwerij, hier kan je Hobbit Sheriffs en Men of Dale archers maken. Ook zijn er verschillende creeps, je ziet o.a. spinnennesten en drakennesten! Maar er is nog een hele coole funtie, Gollum oftewel Smeagol loopt in elke map onzichtbaar en soms zichtbaar heen, als je dit vervelend schepsel dood(en dat is erg lastig) laat hij de One Ring vallen. Als je deze One Ring hebt kun je dus een hele sterke Ring hero maken die de ring draagt! Bij de rassen(MoTW,Elves en Dwarves) krijg je Galadriel. Bij de rassen(Goblins,Isengard en Mordor) krijg je Sauron!

The Fellowship is in dit deel uit mekaar gevallen, oftewel sommige helden zijn verplaatst naar andere facties. Zo zie je Legolas bij de Elves en Gimli kun je dus in de beta bespelen bij de Dwarves. Ook is de power tree verandert oftewel je krachtpunten. De hele boom is goed uitgewerkt met allemaal nieuwe krachten, ook kan je reset doen, als je een foutje hebt gemaakt in je tree kan je dat dus zo verbeteren! Vele mensen lagen nogal te klagen over het beperkt aantal units wat je kan bouwen. Maar dat is nu verleden tijd! wat ik bedoel is hoe meer farms je bouwt hoe meer commandopunten je krijgt. Dus hoe meer inkomen hoe meer units je kan bouwen. Hierbij is er een erg goede sfeer en mooie gevechten.

De muziek is ongeveer hetzelfde, Howard Shore heeft weer eens zijn best gedaan, maar deze keer niet alleen! EA heeft 2 nieuwe componisten gehuurd die erg Middle-Earth related zijn. Hier krijg je echt een Lord of the Rings feeling bij en de muziek geeft je echt een kick! Je kan dus ook op water vechten zoals ik net zei, met transportschepen en bombardementschepen en nog vele andere. Toen ik het water op High zag man dat was het mooiste water wat ik ooit had gezien in een RTS spel! Man ik begon gewoon te kwijlen zo schitterend!

Toen ik met de Goblins begon, stond ik perplex. Alles was zo creepy en je kon van alles bouwen. De Corrupted Wild is erg gericht op monsterachtige units. Zo kan je Goblins op spiders maken,Giants,draken en nog veel meer! Helaas hebben de Goblins geen muren, maar ze hebben andere sterke punten, hierbij zijn ze sterk in het rush tactiek een tactiek om je tegenstanders binnen een paar minuten de grond in te duwen! Ook hebben ze goeie krachtpunten, ze kunnen The Watcher oproepen en bepaalde draken.
Ik heb dus een aantal potjes gespeeld en ben zeer onder de indruk en ben dus benieuwd daar de volledige versie. Deze zal 3 maart verschijnen. Als die uit is schrijf ik dus een recensie van het volledige spel met meer info zoals War of the Ring en campagne en de andere facties en levels! Hou de site in de gaten!

0 reacties op "The Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth II"