Nog niet voldoende Uruks aan je leger toegevoegd? Is je drang tot het berijden van Craugs nog niet verzadigd en is je pack van Caragors nog aan uitbreiding toe? Stap dan snel binnen in deze DLC en voeg je opnieuw bij je bondgenoot Torvin om deze keer de jacht te openen op het grotere wild.
Hier beestje, beestje...
Je wandelt natuurlijk niet zomaar rond in Mordor, en dat geldt voor iedereen. Lord of the Hunt laat ons dit voelen door ons op te stellen tegen de vijf grootste Beastmasters gekend binnen de Uruk-rangen. Gebruikmakend van het gekende Genesis-systeem baan je samen met Talion je weg doorheen verschillende Warchiefs om zo de vijf Beastmasters respectievelijk uit hun hol te kunnen lokken.
Deze hoofdmissies worden natuurlijk opnieuw aangevuld met de nodige zijmissies en collectables, die ditmaal meer vertellen over onze potige dwerg. Aangezien we intussen allemaal verslaafd maar ook gekend zijn met dit systeem van spelen en bedreigen, zal het je gemiddeld een kleine vijf uur duren alvorens je voldoende Warchiefs hebt lastiggevallen of gedomineerd hebt om de Beastmasters en hun beestjes een kopje kleiner te maken. Deze tijd wordt zelfs nog wat verkort indien Talion reeds volledig geüpgrade is dankzij het hoofdverhaal.
Beastmasters of Warchiefs?
Uiteindelijk zijn de Beastmasters slechts veredelde Warchiefs die zichzelf de controle tot een machtig beest hebben kunnen toeëigenen. Wat hen dus tot een uitdaging maakt, is dat deze Warchiefs hun Uruks leiden vanaf de schouders van een reusachtige Craug, een allesverslindende Caragor of zelfs de Ghûl tot hun volgers kunnen tellen. Hierdoor wordt het bestormen van hun vestigingen toch enigszins een uitdaging. Wel is het jammer dat eenmaal je ze verslagen hebt, er geen nieuwe Beastmasters meer hun plaats innemen. Hierdoor verliest de DLC natuurlijk snel wat van zijn pluimen. Desalniettemin is de jacht binnen Mordor toch wat leuker geworden dankzij deze Lord of the Hunt-DLC.
Conclusie
Deze DLC biedt ons meer van het goede. Niet alleen is het leuk om wat meer backstory te krijgen, maar het jagen op het grotere wild was bij momenten een goede uitdaging. Ook het stabiele Genesis-systeem kwam weer goed tot zijn recht, doch het feit dat dit alles zich afspeelde in bestaande gebieden zorgde er natuurlijk voor dat je via gebruik van de waypoints heel snel door de main missies kon geraken. Het berijden van de Craugs zorgt er natuurlijk wel voor dat je deze optie (soms) niet neemt.