Hoewel ik fervent gamer en vrijwel alles koop wat op mijn pad komt, heeft de Kinect de weg naar mijn slaapkamer nog niet weten te vinden. De reden hiervoor is de software ervoor nog niet boeiend genoeg is om een aanschaf te verantwoorden. Kinectimals (now with bears!), Kinect Adventures en Sonic Riders zijn wel geinig maar niet bepaald systemsellers. Star Wars: Kinect kan daar wellicht verandering inbrengen gezien het feit dat ik, zoals alle echte geeks, een nerdgasm krijgt van Lightsabers en dubbele knotjes.
Star Wars Kinect laat ik grofweg in vijf hapklare stukken hakken, stukken die ik even individueel onder handen zal nemen om te bepalen in hoeverre elk onderdeel de moeite waard is.
Jedi Fate
Jedi Fate is de kern van de game. In een hele korte storyline die niet snel genoeg voorbij kan zijn moet je je opwerken tot Jedi van formaat. Hierbij heb je alle tools van een echte Jedi, zoals Lightsabers en Force Powers. Zo leuk als het klinkt, zo erg valt het tegen. Want hoewel het een geweldig gevoel is om als een ware Jedi met slechts je hand verwoesting aan te richten, word je te vaak hardhandig uit deze roes gehaald. De reden hiervoor is dat de Kinect te vaak niet doet wat jij wil. Met name in Lightsaberduels kan het bijzonder vervelend worden. Tel daar de andere gebreken bij op en het stemt me niet bepaald hoopvol voor de andere vier onderdelen.
Subscore: 57
Deciding Duels
Eigenlijk een horde mode bestaande uit de eindbazen uit Jedi Fate. Dat houdt in veel, nee heel veel, Lightsaber gevechten. En ik had geloof ik al opgemerkt dat dit verre van vlekkeloos werkte.
Subscore: 19
Galactic Dance Off
Het is eigenlijk aanstotend is om te zien waar de karakters van Star Wars in dit gedeelte tot verlaagd worden, maar het is ook hilarisch. Op foute verbasteringen van bestaande popsingles, houden karakters als Leia en C-3PO een dansbattle die niet zou misstaan in een Grease-film. Maar realistisch gezien zijn er gewoon veel betere games in dit genre, die een stuk minder genant zijn om te spelen of om naar te kijken.
Subscore: 65

Galactic Circuit
Racen in Anakin’s pod, wie heeft er niet over gedacht. Ruim tien jaar geleden konden we dit al doen, maar nu doen we het met ons eigen onzichtbare stuur. Het werkt behoorlijk goed en is best vermakelijk, al beginnen je armen na een race of drie wel zeer te doen, omdat je ze constant gestrekt moet houden. Tevens wordt het al snel repetitief.
Subscore: 63
Rancor Destruction
Zonder twijfel het leukste maar ook het kortste onderdeel van Star Wars: Kinect. Heerlijk slopen alsof je een buitenaardse Hulk bent gaan nooit vervelen, al is het jammer dat het allemaal zo pover is. Indien verder uitgebreid en verbeterd kan dit wel eens een leuke Xbox Live titel worden. Nu is het niets meer dan een kleine pleister op het gapende gat dat Star Wars: Kinect heet.
Subscore: 69
Conclusie
Star Wars: Kinect is een verzameling ondermaatste minigames met een Star Wars-tintje. Met name het hoofdonderdeel is om te huilen en de extra modes zijn te pover om lang vertier te bieden. Tel hier een redelijk zwakke audiovisuele presentatie bij op, en Star Wars: Kinect zal nooit de reden zijn Microsoft’s gadget aan te schaffen.





Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie