Twee jaar na War for Cybertron brengt High Moon Studios nu een vervolg aan het verhaal met Transformers: Fall of Cybertron. Daarmee krijg je een singleplayer van een kleine tien uren voorgeschoteld met een heleboel variatie.
Nagenoeg elk level heeft zijn eigen Transformers, wat zorgt voor een zeer gevarieerde gameplay. De ene keer ga je aan de slag als Optimus Prime op een eerder traditionele shooter-wijze, waarmee je ook verwoestende luchtaanvallen kan lanceren. De andere keer als Jazz en slinger je met jouw enterhaak van het ene naar het andere platform. Ook rondvliegen als Starscream en massale schade aanrichten met de enorme Dinobot Grimlock zijn een aangename variaties in de gameplay. Je wordt continu aangespoord om na het uitspelen van een level, onmiddellijk een nieuw level te starten en de skills van de Transformer te achterhalen en toe te passen.
De overgangen van de ene naar de andere Transformer zijn verpakt in een mooi verhaal, waardoor de overgangen vrij natuurlijk aanvoelen en jou niet het gevoel geven dat het enkel is om een andere gameplay voor te schotelen.
Niet alleen een grote variatie in Transformers zelf, ook het arsenaal aan wapens is zeer uitgebreid. Als een level in eerste instantie eerder wat moeilijk lijkt, kan een wapenupgrade een grote verandering met zich meebrengen.
Ook grafisch komt het spel goed uit de doeken. Opnieuw een grote variatie aan locaties met telkens een andere uitstraling. Goed, maar niet perfect. Hier en daar vallen toch wat haperingen met de camera en dergelijke te bespeuren. Maar dat is eerder een probleem van de Unreal Engine.
Naast de singleplayer is er ook de multiplayer, waaraan ongetwijfeld het meest tijd besteed wordt. Ten opzichte van War for Cybertron is hier een aantal dingen veranderd. Zo is de Escalation-modus nu beperkt tot vijftien golven van vijanden, zijn de arena’s groter en hebben ze meer te bieden. Samen met drie vrienden neem je het in deze mode op tegen steeds sterker wordende waves, maar zelf kan je ook jouw arsenaal uitbreiden om de sterker wordende vijand meester te kunnen.
Ten slotte is de competitieve multiplayer in grote lijnen gelijklopend met War for Cybertron . Je kiest één van de vier beschikbare klassen. Elke klasse heeft zijn eigen plus- en minpunten. Zo kan je met de Infiltrator jezelf onzichtbaar maken voor tegenspelers, kan de Titan anderen wegblazen en kan de Scientist te pas en te onpas healen. Je kan tevens jouw transformer opbouwen uit vele onderdelen via een uitgebreide customisatie. De game bevat vier multiplayermodi, wat een bewuste keuze is van High Moon om de online spelers niet te veel te verspreiden.
Conclusie
Kortom Transformers: Fall of Cybertron is een degelijke game met grote variatie, wat gelijk ook dé troef is van deze shooter. De game is vrij toegankelijk voor allerlei gamers. Ook grafisch is er knap werk gedaan om de gamer een unieke ervaring te bieden. Het is wel jammer dat de co-op mode, die erg geliefd was bij War of Cyberton in deze nieuwe game ontbreekt. Of er al dan niet nog een nieuwe Transformers-game zal verschijnen door High Moon Studios, is nog niet bekend.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie