Console gamers mogen erop vertrouwen dat ze een evenwaardige ervaring zullen krijgen op Battlefield 4, als PC gamers. De creatieve directeur van Battlefield 4, Lars Gustavvson, vertelde dat DICE van zijn fouten heeft geleerd sinds de consoleversie van Battlefield 3.
De grote vragen die DICE voortdurend naar zijn hoofd kreeg op Gamescom, was hoe de ontwikkelaar de grafische inferioriteit van Battlefield 4 op de consoles plant aan te pakken en of de FPS zou simpeler zou worden gemaakt voor console gamers net als bij Battlefield 3 het geval was.
Lars Gustavvson, creatieve directeur bij DICE voor Battlefield 4, vertelde daarover aan MMGN:
We hebben van onze fouten geleerd. Console gamers zijn een publiek gebleken dat veel meer ‘hardcore’ is, dan het ontwikkelingsteam eerst had gedacht. Bad Company 1 was eigenlijk te eenvoudig gemaakt voor het spelerspubliek dat er uiteindelijk mee aan de slag ging. In het verleden maakten we voor de consoles eigenlijk steeds een game die de spelervaring van de PC imiteerde.
DICE heeft naar eigen zeggen beseft dat ze fout zat en neemt de consoleversie van Battlefield 4 dan ook serieus onder handen. In plaats van de verwachte Battlefield-game nu te porten naar de consoles, zal DICE Battlefield 4 zo maken dat het ook op die platformen zonder compromissen gespeeld kan worden.






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie