De beweging-mechanics kreeg een grondige revisie waarbij het momentum van springen en sliden flink is teruggeschroefd. Ook de spronghoogte is verlaagd en schieten tijdens het springen of sliden wordt nu bestraft met verhoogde weapon inaccuracy. Dit zijn precies de aanpassingen waar spelers om vroegen tijdens de beta, waar het soms meer op een acrobatische show leek dan een militaire shooter.
Helikopters hebben een power boost gekregen waar piloten blij mee zullen zijn. Ze voelen nu responsiever aan, zijn makkelijker te besturen en hebben betere overlevingskansen tijdens aanvalsruns. Zelfs het ontwijken van RPG's is nu een realistische optie geworden. Tanktorens draaien sneller en de rook countermeasures werken eindelijk zoals bedoeld bij het doorbreken van spotting en lock-ons.
Het wapenarsenaal kreeg een algemene recoil tuning behandeling waarbij automatische wapens nu meer spread vertonen tijdens het schieten met vizier. De MBT-LAW is gepromoveerd tot standaard raketwerper voor de Engineer class en gebruikt nu auto-guided missiles. De RPG-7V2 kreeg een hogere dispersie om quick-scoping tegen te gaan terwijl de MAS 148 Glaive nu twee zoomniveaus heeft en kan locken op stationaire wapens.
De netcode verbeteringen pakken de frustrerende momenten aan waarbij spelers schade kregen zonder zichtbaar geraakt te worden. Ook het sterven achter dekking door vertraagde damage feedback is verholpen.
De volledige patch notes beslaan letterlijk pagina's aan fixes variërend van audio verbeteringen tot UI polish en van map exploits tot accessibility opties. Voor de complete lijst verwijzen we naar het officiële artikel op de EA website
BATTLEFIELD 6 - UPDATE NOTES 1.0.1.0
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie