Content creator BigfryTV, die drie missies kon spelen, vatte zijn ervaring samen met de woorden dat hij met zekerheid kan zeggen dat de singleplayer het verreweg zwakste onderdeel van Battlefield 6 zal zijn. Deze harde conclusie komt na hands-on tijd met het spel tijdens een speciale preview sessie waar geselecteerde media en influencers toegang kregen tot de campagne.
De technische staat van de campagne baart vooral zorgen. AI teamgenoten kunnen blijkbaar niet omgaan met basale navigatie of betekenisvolle gevechtsondersteuning bieden tijdens missies, terwijl vijandelijke AI het nog slechter doet met soldaten die rondom staan en verward kijken in plaats van geloofwaardige vuurgevechten aan te gaan. De animaties voelen gedateerd en goedkoop aan, meer zoals bij budget indie games dan een grote AAA productie.
Insider Tom Henderson suggereerde dat de singleplayer component het spel zou kunnen terughouden van echt solide review scores, waarbij hij stelde dat het waarschijnlijk een game die normaal in de hoge 80s of lage 90s op Metacritic zou scoren nu naar midden 70s trekt. Deze impact op de totale receptie kan verstrekkende gevolgen hebben voor de commerciële prestaties van het spel.
De campagne beslaat negen missies die ongeveer vier tot zes uur gameplay opleveren, waarmee het een van de kortste entries in de serie wordt naast Battlefield 5. Het verhaal speelt zich af in 2027 en volgt Dagger 13, een elite eenheid Marine Raiders die het opneemt tegen Pax Armata, een privé militaire organisatie die probeert de wereldmacht te hervormen terwijl de NAVO op de rand van instorting balanceert.
PC Gamer merkte op dat de Battlefield 6 campagne tevreden lijkt te zijn met het zijn van een Call of Duty coverband, waarbij het fundamentele ontwerpbeslissingen ontbreken die spelers verwachten van Battlefield zoals vernietigbare omgevingen en meerdere benaderingen voor doelstellingen.
De ontwikkeling van de campagne heeft een turbulent verloop gekend. Oorspronkelijk werd de campagne ontwikkeld door het nu gesloten Ridgeline Games maar werd doorgegeven aan andere teams zoals Criterion na Ridgelines sluiting. De campagne is ver achter op schema sinds het begin van de productie en ontwikkelaars maken zich zorgen dat het gecompromitteerd moet worden.
Deze negatieve eerste indrukken staan in schril contrast met de overweldigend positieve reacties op de multiplayer beta tests eerder dit jaar, die meer dan 500.000 spelers trokken. Terwijl de multiplayer lof oogst voor zijn terugkeer naar klassieke Battlefield gameplay met nieuwe features zoals de Escalation modus, dreigt de teleurstellende campagne een schaduw te werpen over de algehele lancering.
Met de release datum van 10 oktober snel naderend en gezien de huidige staat van de campagne lijkt het onwaarschijnlijk dat EA en DICE nog significante verbeteringen kunnen doorvoeren. Het beste waarop de studio kan hopen is dat spelers de campagne met een open blik benaderen wanneer ze het volledige verhaal ervaren, maar de eerste tekenen zijn bepaald niet bemoedigend voor fans die uitkeken naar een meeslepende singleplayer ervaring.
bron: https://www.youtube.com/watch?v=AHR3gAs047I
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie