Deze week kwamen de eerste gameplaybeelden van BioShock Infinite naar buiten. De meesten vonden dat deze video erg goed in elkaar zat, maar wel bleek de video vol te zitten met scripted-events, dingen die vooraf door de ontwikkelaar gepland waren en de spontaniteit uit het spel leken te halen. Nu heeft Irrational Games aangegeven dat BioShock Infinite totaal niet scripted gaat worden.
Lead artist Shaun Robertson heeft dit in een interview laten weten. Hij gaf een reactie op de kritiek van een aantal journalisten. Robertson geeft aan dat de video bedoeld was om mensen kennis te laten maken met de wereld waarin het spel zich afspeelt, Columbia. Om deze reden zitten er inderdaad een aantal scripted-events in het spel, die bedoeld zijn om de actie vlotter te laten verlopen. Het werkelijke spel zal echter anders zijn.
Volgens Robertson zal BioShock Infinite meer op BioShock 1 moeten lijken qua gameplay. De speler moet de tijd en de kans krijgen om de wereld rustig te doorlopen en op zoek te gaan naar dingen, maar het moet ook mogelijk zijn om het spel snel uit te spelen. BioShock Infinite wordt pas in 2012 gereleased.