De multiplayer levels van Call of Duty: Ghosts zullen geregeld een ‘stille’ update krijgen en dus zonder expliciete aankondiging veranderen. Infinity Ward wil daarmee een verrassingseffect inbouwen voor de spelers van het nieuwe Call of Duty-spel. Verder zal de multiplayer van de FPS ook op dedicated servers draaien.
Infinity Ward schaaft zijn Call of Duty-games naar eigen zeggen voortdurend bij na de lancering om de spelervaring steeds beter te maken. Dat gebeurt soms door middel van een patch en sporadisch wordt ook het stukje level design in de multiplayer aangepast in alle stilte.
Mark Rubin, Executive Producer bij Infinity Ward, vertelde in een interview aan NowGamer:
We geven onze spelen voortdurend updates en dat weet de community niet altijd. Met Call of Duty: Ghosts zetten we in op dedicated servers om die ‘stille’ updates van de multiplayer eenvoudiger maken. We passen soms stats in het geheim aan om de perceptie van de spelers niet te beïnvloeden. Ook veranderen we wel eens het design van een level ietwat om te kijken hoe de community reageert. Dat zal vaker gebeuren bij Call of Duty: Ghosts.
De combinatie van dedicated servers en heimelijke updates moet de multiplayer van Call of Duty: Ghosts nog beter en populairder maken dan die van de vorige Call of Duty-games. De lat ligt hoog, maar Infinity Ward weet waarmee het bezig is.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie