Infinity Ward heeft bekendgemaakt waarom Call of Duty: Ghosts op een lagere resolutie zal draaien op de Xbox One dan op de PlayStation 4. De ontwikkelaar heeft naar eigen zeggen resolutie moeten opofferen om zijn FPS vlot aan 60 FPS te laten draaien.
Sinds vorige week bekend werd dat Call of Duty: Ghosts op de Xbox One op 720p en op de PlayStation 4 op 1080p zou draaien, doen er heel wat geruchten de ronde. Velen waren benieuwd naar de oorzaak: gaat het om een software-gerelateerde leercurve voor de programmeurs, of eerder om uiteenlopende hardwareprestaties tussen de Xbox One en de PlayStation 4.
De directeur van ontwikkelaar Infinity Ward, Mark Rubin, heeft nu aan Eurogamer de reden gegeven voor dat verschil in resolutie:
Het is zeker mogelijk om Call of Duty: Ghosts op native 1080p te laten draaien op de Xbox One. Ik heb de game ook in deze resolutie gezien op dat platform. Het probleem is dat we de frame rate dan gewoon niet op dat niveau kregen dat we wilden. En geloof ons: we hebben het echt geprobeerd.
Volgens Infinity Ward is de belangrijkste reden waarom de Xbox One Call of Duty: Ghosts niet native op 1080p kan draaien en de PlayStation 4 wel, het verschil in resource allocation op beide consoles. Het is blijkbaar eenvoudiger voor programmeurs om een game te ontwikkelen voor de PlayStation 4 dan voor de Xbox One. De PS4 zal dus wellicht in de eerste paar maanden na zijn lancering een voorsprong hebben op Microsofts Next-Gen op het vlak van (native) resolutie.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie