Electronic Arts geeft enkele details van FIFA 12 prijs, volgens hen iets dat revolutionair moet zijn in de reeks. Omdat de Impact Engine van de spelers niets veranderd is in de voorbije twee jaar, gaan ze dit ook eens onder handen nemen.
Het is in dit deel van de reeks raadzaam om een speler, die nog niet volledig hersteld is van een blessure, niet op het veld te sturen. De kracht en impact van aanrakingen met andere spelers heeft namelijk een invloed op jouw mannetje. Een kleine opmerking: de gevolgen van de Impact Engine werken enkel op de PlayStation 3 en Xbox 360. De andere platformen zullen hier niets van merken.
De engine zal het mogelijk maken om met meer precisie te dribbelen en tactischer te verdedigen. Tevens zorgt het voor betere kunstmatige intelligentie, waardoor voetballers een beetje van hun eigen personlijkheid krijgen. Kaka werd als voorbeeld gegeven. Hij zal vaak langer kunnen rennen in tegenstelling tot een andere teamgenoot. De Career-modus zal 'real-world verhaallijnen' krijgen. Die geeft onder andere een moraal voor spelers en competitiepositie. Verder is er een aanpasbaar menu-systeem die op maat van de arenaspeler gemaakt kan worden.
Er is een 'nieuw', aanpasbare menu-systeem op maat naar uw keuze van de arena speler, vernieuwde Virtual Pro en favoriete club. De wedstrijden gaan eruitzien als een echte uitzending, zoals verbeterde verlichting en een menigte die dichter bij de werkelijkheid aanleunt. Als laatste wordt er een nieuw standaard camerastandpunt geïntroduceerd.
Op PlayStation 3 kunnen tot zeven spelers kunnen tegelijk offline spelen, op Xbox 360 is dat aantal vier. Online kunnen 22 personen samen spelen, wat wedstrijden met 11 tegen 11 mogelijk maakt.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie