De magere verkopen zijn des te opvallender wanneer je ze vergelijkt met de Pro Controller, die met een attach rate van 32 procent ruim een half miljoen exemplaren verkocht. Amerikaanse gamers investeren blijkbaar liever 85 dollar in betere besturing dan 55 dollar in sociale features. Het feit dat ook goedkopere third-party camera's compatibel zijn, maakt de officiële versie nog minder aantrekkelijk voor consumenten die al 450 tot 500 dollar neertelden voor de console zelf.
Hoewel exacte Japanse verkoopcijfers ontbreken, ligt het voor de hand dat de camera daar beter presteert. De Japanse markt toont traditioneel meer interesse in social gaming features en Nintendo accessoires. Met ruim 1,5 miljoen verkochte consoles in Japan tegenover 1,6 miljoen in Amerika, maar bij een veel kleinere bevolking, is de Japanse marktpenetratie aanzienlijk hoger.
Deze cijfers roepen serieuze vragen op over Nintendo's GameChat strategie in westerse markten. Terwijl het bedrijf videochat promoot als kernelement van de Switch 2 ervaring, tonen Amerikaanse gamers weinig interesse in deze functionaliteit. Of Nintendo haar aanpak zal heroverwegen of erop vertrouwt dat de feature alsnog aanslaat naarmate de installatiebasis groeit, zal de komende maanden moeten blijken.






Reacties (4)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie