In die termijn werden reeds negen games bekroond als Game of the Year. In volgorde zijn dit volgende games:
- Dragon Age: Inquisition (Electronic Arts)
- The Witcher 3: Wild Hunt (CD Projekt)
- Overwatch (Activision Blizzard)
- The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Nintendo)
- God of War (Sony)
- Sekiro: Shadows Die Twice (Activision Blizzard)
- The Last of Us Part 2 (Sony)
- It Takes Two (Electronic Arts)
- Elden Ring (Bandai Namco Entertainment)
De Game Awards lopen dus nog niet zo heel lang maar toch zijn er al enkele opmerkelijke observaties over de GOTY winnaars. Voornamelijk als we naar de publishers kijken die de games hebben uitgebracht.
De eerste die twee maal de Game of the Year award kon kapen was Activision Blizzard dankzij de succesvolle games Overwatch in 2016 en Sekiro: Shadows Die Twice in 2019.

Daarna was het de beurt aan Sony dankzij de grote titels God of War in 2018 en The Last of Us Part 2 in 2020 die exclusief voor PlayStation werden gemaakt. Sony was dan ook de eerste publisher die kans maakte om de prijs drie maal te winnen met God of War Ragnarok in 2022, maar het verloor toch nog van de epische game Elden Ring.

Als laatste en misschien ook minst verwachte winnaar komt Electronic Arts, die al veel kritiek heeft mogen slikken in Amerika. Zij gingen lopen met de allereerste GOTY namelijk Dragon Age: Inquisition in 2014. De tweede titel die ze op hun naam mochten zetten was natuurlijk Hazelight's titel It Takes Two die ze onder het label van EA Originals hebben gepubliceerd.

We kijken alvast uit naar de tiende editie van de Game Awards om te zien of één van deze publishers een hattrick kan scoren.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie