In het tweede seizoen van de The Last of Us show zal deze game worden behandeld en Abby dus haar intrede gaan maken. Kaitlyn Dever zal haar vertolken en werd al meermaals getoond in promotiemateriaal, waarbij games opviel dat ze op één front opvallend verschilde van haar digitale tegenhanger: spieren. Abby is behoorlijk bulky en is daarmee ook qua speelstijl een beetje de vervanger van Joel. Dever is in vergelijking een slanke spriet.
In een interview met Entertainment Weekly werden Neil Druckmann en Craig Mazin gevraagd waarom Dever gecast was ondanks dit verschil en waarom ze niet de sportschool in gedoken is. Het duo gaf hier twee reden voor:
''We waarderen prestaties boven alles,'' legt Druckmann uit. ''We moesten iemand hebben die echt de essentie van het karakter tot leven kon brengen. We kijken niet zo erg naar 'Zien ze er precies uit als het karakter met hun wenkbrauw of hun neus of hun lichaam?' Het is wat het is. Het staat wel op onze prioriteitenlijst, maar het staat onder een hoop dingen die we overwegen. ''
Dit eerste stuk van de tekst is objectief begrijpelijk. Hoewel een karakter dat goed lijkt natuurlijk preferabel is, is het feit dat er weinig vrouwen zo gespierd zijn. Er een vinden die op andere aspecten ook nog op Abby lijkt én kan acteren, is daarmee zeer uitdagend. Maar daar stopt het antwoord echter niet.
''We zouden geworsteld hebben om iemand zo goed als Kaitlyn te vinden om deze rol te spelen. In de game speel je met beide karakters (Ellie en Abby) en die moesten anders spelen. Het was nodig dat Ellie kleiner voelde en meer manoeuvreerde, terwijl Abby meer moest spelen als Joel in de zin dat ze een bruut was die zekere dingen met brute kracht kon forceren. Dit speelt een minder grote rol in deze versie van het verhaal, daar er minder gewelddadige actiemomenten zijn. Het draait meer om het drama. Ik zeg niet dat er geen actie is. Het is enkel, nogmaals, andere prioriteiten en hoe je het benaderd.''
Hoewel dit tweede stuk van het antwoord vreemd klinkt, is dit ook niet zo gek. The Last of Us: Part II als zijnde een game, moet gameplay hebben. Deze gevechten hebben echter zelden direct impact op het verhaal, waardoor ze veel minder hoeven voor te komen in een show als deze. Daardoor hoeft een verschil in hoe de karakters zijn niet zo nadrukkelijk te zijn als wanneer je het moet vertalen naar gameplay. Echter is aan dit aspect van het karakter wel degelijk verhaal verbonden, in de zin dat haar training voortvloeit uit trauma en angst, en samenhangt met een emotionele transformatie. De vraag is nu hoe de show dat aan gaat pakken, maar dat zien we pas in april, wanneer het wordt uitgezonden.






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie