Elizabeth, een van de hoofdrolspeelster uit BioShock Infinite, ging eigenlijk eerst niet kunnen spreken. Dat onthulden de ontwikkelaars tijdens GDC. Studio Irrational Games was bang dat haar zinnetjes irritant zouden worden, maar beslisten uiteindelijk toch om haar een stem te geven.
Elizabeth was oorspronkelijk bedacht als een stom personage. Die beslissing werd genomen omdat de ontwikkelaars van BioShock Infinite bang waren dat haar interventies spelers op de zenuwen zouden werken. Irrational Games was ook niet zo overtuigd van zijn eigen kunnen om een geslaagde, pratende Elizabeth te maken.
Uiteindelijk werd beslist om haar toch een stem te geven, omdat ze met de andere personages van BioShock Infinite moest kunnen interageren. Die beslissing lag blijkbaar moeilijk, want op een bepaald moment kwam het tot de keuze om of Elizabeth te schrappen, of om haar te laten praten.
Laatste artikelen

Nieuws
De bizarre titel Tingus Goose is vanaf nu te vinden op Steam
door Stefan van den Broek

Nieuws
De komende periode is het griezelen in Destiny 2
door Stefan van den Broek

Nieuws
Battlefield 6 lanceert Season 1 trailer
door David Dejaeghere

Nieuws
Retro Gadgets Playground is vanaf nu beschikbaar op Steam
door Stefan van den Broek

Review
Just Dance 2026
door Stefan van den Broek
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie