De planeet is weliswaar dood, maar de robot die jij bestuurt heeft ook niet een leven. Dat maakt hem echter uitermate geschikt voor zijn rol. Hij is de enige overlevende van een unit in een inmiddels allang verlaten terraform-project en nu moet hij deze planeet terugbrengen naar de levende planeten.
“De eerste spelers aan wie ik het spel liet zien, zeiden dat het aanvoelde als een kruising tussen WALL·E en The Martian. Dat was nooit mijn bedoeling, maar het is hartverwarmend om te horen”, zegt Thorin, solo-ontwikkelaar bij Pebbledust Games. "Het geeft me het gevoel dat het spel aanslaat – en het voelt ook als een verantwoordelijkheid, want dat zijn prachtige, diep humanistische films. Het zijn enorme producties en ik ben maar één persoon die een game maakt, maar ik hoop toch dat Blossom iets bij spelers teweegbrengt – dat het hen aan het denken zet, hen emotioneel openstelt en bovenal een ervaring is die leuk is om te spelen. Daarom wilde ik dat de demo groot en gratis zou zijn: zodat mensen er echt in kunnen duiken en me kunnen vertellen wat ze ervan vinden."
“Wat ons echt opviel toen we Blossom voor het eerst speelden, waren die eureka-momenten – het plezier van experimenteren, dingen uitzoeken en plotseling zien hoe alles in elkaar past”, voegt Jakub Radkowski van Pretty Soon toe. “De game is heel toegankelijk, maar de grootste beloning krijg je als je zelf ontdekkingen doet. Thorin heeft een sterke creatieve visie, maar blijft ongelooflijk open en bescheiden – een fantastische solo-ontwikkelaar om mee samen te werken.”
Blossom: The Seed of Life is gepland voor het eerste kwartaal van 2026. Over een eventuele release op de consoles is momenteel nog niets bekend.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie