hotness 35
Ghost of Yōtei Cover
News

Ghost of Yōtei maakt open wereld minder tijdrovend met kleine ingreep

Zoals men het zegt: de game komt naar jou toe!

Gepost door

Wie wel eens heeft geprobeerd om alles te zien in een open wereld-titel als Biomutant, Forspoken, Atelier Yumia of nagenoeg alles wat Ubisoft in recente jaren gemaakt heeft, zal weten dat dit een behoorlijk tijdrovend klusje kan zijn. Niet enkel vanwege de vele activiteiten die je af moet tikken, maar ook vanwege de afstanden die je af moet leggen.

Met Ghost of Yōtei hoopt Sucker Punch dit probleem deels weg te nemen door de game naar jou te laten komen. Dit vertelde Creative Director Jason Connell in een State of Play stream die volledig in het teken van de game stond.

Wanneer je als Atsu kampeert in de wildernis, zul je gaandeweg allerlei karakters ontmoeten die je helpen op je avontuur. Niet zo zeer doordat ze aan jouw zijde vechten, maar doordat ze je bijvoorbeeld helpen door nuttige voorwerpen of upgrades aan je te verkopen of je missies te geven. Hierna registreer je de personen in je ''Wolf Pack'' menu, welke je vertelt wanneer ze iets nieuws te bieden hebben.

''Je kunt zien wanneer een sensei een weapon skill voor je heeft of wanneer een verkoper iets unieks te bieden heeft,'' zo vertelt de trailer. ''Upgrades managen, bijhouden wanneer je wat kan kopen, kan een grote klus zijn in een grote open wereld. Bij kampvuren kunnen leden van je Wolf Pack met je bijpraten, je upgrades en unieke items bieden. Dit helpt ervoor zorgen dat je de gelegenheid hebt om te upgraden en je voor te bereiden op Atsu's wraak.''

Dat alles opbouwt naar deze wraak op de Yotei Six, de clan die Atsu haar familie uitmoordde, betekent echter niet dat je heel erg aan het verhaal gebonden bent. Sucker Punck belooft dat vrijheid om de wereld te verkennen juist belangrijker is dan ooit. Je maakt progressie niet door naar het volgende icoontje in de verte te rijden, maar door informatie te vergaren van bijvoorbeeld vijanden. Deze informatie neemt de vorm aan van een kaart die je vertelt waar je mogelijk iets boeiends kan vinden. Denk aan bandieten om op te jagen of kaartenmakers die je grip op de wereld vergroten.

De plek waar dit echter het meest naar voren komt, is in het verleden. Het in-game verleden dan. Spelers kunnen wanneer ze willen terugkeren naar het geheugen van Atsu om te beleven hoe haar leven was voor het noodlot toesloeg. Zo hoef je niet door ellenlange flashbacks te zitten als je dat niet wil, maar kun je ook de tijd nemen om Atsu's familie te leren kennen en er een band mee te vormen, zodat je ook echt wraak wíl nemen.

''We denken dat de beste manier is om simpelweg je vergrootglas erbij te pakken, iets boeiends aan de horizon te vinden en te genieten van de rit,'' aldus Connel.

Tegelijkertijd is dit natuurlijk ook een game waarin je moet vechten, niet enkel verkennen. Atsu heeft grotendeels dezelfde skills als Jin, alleen gebruikt ze heel wat meer wapens. Denk aan een speer, kusarigama, katana en odachi. Elke heeft zo zijn nut en zijn voor- en nadelen. Maar dat kun je het beste zien in de deep dive, waarin je dit in actie ziet:

0 reacties op "Ghost of Yōtei maakt open wereld minder tijdrovend met kleine ingreep"