Vorige week nog kondigden we aan dat de PC versie van Assassin's Creed 3 exclusieve grafische verbeteringen kent ten opzichte van de PlayStation 3 en de 360. Daar we op 23 november de PC versie in de winkel mogen gaan halen, is er vandaag nog wat extra informatie vrijgekomen van nieuwigheden die in de PC versie van Assassin's Creed 3 terug te vinden zullen zijn.
Volgens een forum manager op de officiële Ubisoft Forums zullen volgende PC features aangeboden worden:
Multimonitor and extra wide monitor support for both Eyefinity and nVidia surround.
Tessellation supported
Environment quality (normal, high, very high):
· Increases loading range
· Increases the LOD qualityTexture quality :
· Normal = console quality
· High = full rez textures we had available. Most of the world is 2x the rez, some stuff like animals can be 4 or 16x.Anti-aliasing quality:
· Normal: FXAA (similar quality to console FXAA we shipped with on 360/PS3)
· High: FXAA with highest possible setting
· Very high: TXAA 4x (or FXAA+MSAA4x on AMD cards)Shadow quality:
· Normal: console-like shadow map resolution and filtering
· High: 2x shadow map resolution
· Very high:
o 2x shadow map resolution
o new Hexagonal filter (as well as cross-cascade blending)
o Improved Ambient Occlusion algorithm
Zoals we hieruit kunnen afleiden wil Ubisoft toch extra grafische kwaliteit bieden aan de PC gamers. Nu nog dat schijfje in onze PC rammen en kijken welke pracht op ons scherm getoverd zal worden.