Eerder vandaag dook de map van GTA V op, waardoor het nu al mogelijk is om een aantal routes uit te stippelen, maar ook om te bepalen welke stad je eerst op stelten zet, iets wat wij echter nooit zouden doen. De game is naast erg groot, ook erg duur qua ontwikkeling, maar bevat het ook de grootste soundtrack voor een GTA game ooit. Oh ja, GTA Online en drie speelbare personages. Kan het nog beter?
Ja, dat kan! Dan Houser, creative director van Grand Theft Auto V, vertelde aan The Guardian dat de game zo'n 100 uur aan spelplezier kent. Deze 100 uur is gebaseeerd op de campagne, zijmissies en de vele activiteiten die Los Santos te bieden heeft. Maak je borst maar nat.
"We hebben een erg grote open wereld ervaring die zo'n 100 uur lang is. Dit geeft de spelers controle over wat ze doen, wat ze zien en hoe zij het zien. Een wereld waarin je alles kan doen, van het beroven van een bank tot het participeren in een yoga-klas en het kijken van televisie. Hoe stop je dat in een ervaring die twaalf uur duurt?"
Houser had naast deze uitspraken ook nog het één en ander te zeggen over Los Angeles, de stad die als inspiratiebron diende voor Los Santos.
"LA is de belichaming van de Amerikaanse behoeften in de 20e eeuw: de huizen, de tuinen, de zonnebankkleuren, alles is vrij nep. Het is het eind van de Westerse wereld, de zon gaat onder en het is morgen. Het gaat erom dat mensen hun verleden achter zich willen laten en zichzelf willen herontdekken. Als een GTA IV een klassiek New York verhaal was, dan is GTA V het eindpunt van de 'American Dream'."