Nog negen dagen, .. uur, .. minuten. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het op deze manier proberen vol te houden, het wachten. Het wachten kon men al enigszins verzachten door te kijken naar de 'reclame' van 'CNT'. Wat echter al lang een zwaar onderwerp was en is met betrekking tot GTA V, was of dat er een next-gen versie zou verschijnen. Phil Hooker, associate technical producer, heeft er iets over te zeggen.
Grand Theft Auto V is een game waar Rockstar lang aan heeft gewerkt, wat ongetwijfeld te zien zal zijn aan het eindproduct, welke we over negen dagen mogen aanschouwen en zelfs spelen. De game verschijnt voorlopig niet op de next-gen consoles, mocht hij daar ooit op verschijnen, maar volgens Phil voelt de game wel aan als een next-gen game.
Rockstar deed de current-gen consoles aan met onder andere Red Dead Redemption en GTA IV. De huidige hardware is dus geen doolhof meer, waardoor de ambities en verwachtingen met betrekking tot GTA V konden worden verhoogd. GTA V moest volgens Rockstar grootser worden dan alle andere delen. Op basis van hun kennis omtrent de hardware hebben zij ieder aspect van GTA V verbeterd en vloeiend gemaakt. Doordat de game dezelfde consoles aandoet als dat GTA IV deed, hebben ze, naar eigen zeggen, geprobeerd de game zo fantastisch mogelijk te maken.
"Toen we begonnen met GTA V waren de ambities grenzeloos. Via het ontwikkelen van GTA IV hadden we een team dat bekend was met de hardware. Ieder aspect van de game moest beter zijn, de gameplay moest rijker en vloeiender zijn en doordat we de game op dezelfde consoles uitbrengen als toentertijd, konden we ons volledig focussen op het benutten van de krachten van de consoles."
Nu het einde in zicht is voor Rockstar, kunnen zij vol trots melden dat de game hun verwachtingen heeft overtroffen, in meerdere opzichten. Phil hoopt dan ook ten zeerste dat gamers dit zullen merken en vanuit dat perspectief voelt GTA V voor Rockstar als next-gen.
"We hebben onze eigen verwachtingen overtroffen. Gedurende de ontwikkeling heeft iedereen van het team zich verbaasd ten opzichte van de gemaakte sprongen in bijvoorbeeld de graphics, AI of de missies."
Negen dagen, .. uur en .. minuten.