Vandaag kregen we nieuwe beelden te zien van de game InFamous: Second Son. Gelukkig blijft het hier niet bij, maar leren we ook een hoop over hoofdrolspeler Delson, het verhaal en de gameplay.
Tijdschrift Game Informer weet veel nieuwe informatie te brengen rondom InFamous: Second Son. Bekijk de volledige lijst hieronder:
Het verhaal:
- In Second Son wordt verwezen naar de Conduits, de mensen / dieren met bovennatuurlijke mogelijkheden, als biologische terroristen. Om deze in de gaten te houden heeft de overheid een nieuwe afdeling opgericht, de Department of Unified Protection. Ten gevolge hiervan kunnen ze na identificatie zonder rechtszaak vastgezet worden.
- De Department of Unified Protection voert een operatie in Seattle uit, echter loopt deze niet als gepland. Een transportwapen crasht en enkele biologische terroristen weten te ontsnappen. Middels blokkades en andere vormen van beveiliging wordt getracht ze tegen te houden, waarbij te denken valt aan zoeklichten, beveiligingscamera's en scanners. De verhaallijn draait hierbij om veiligheid versus vrijheid, waarbij er parallellen zijn aan het Amerika na de 9/11 aanslagen.
- De bewakers van de Department of Unified Protection zijn te vergelijken met die van een SWAT team of een getrainde militaire orde. Opvallend is dat sommigen zelf ook boven natuurlijke krachten hebben waardoor ze snel kunnen bewegen, maar ontwikkelaar Sucker Punch wil hier vooralsnog niet verder op in gaan.
- Delsin kan verschillende basissen van het Department of Unified Protection in Seattle neerhalen. Hij kan dit doen door als een wilde tekeer te gaan, effectiever echter is het om de beveiligingssystemen te elimineren.
- Net als Nightcrawler heeft hij een soortgelijke smoke-dash beweging en tevens kan hij rookprojectielen afschieten. Hiernaast is hij in staat om rokende vuurballen als wapen te gebruiken en heeft hij een soortgelijke beweging als de thunder drop van Cole. Tot slot kan hij een rookmuur opzetten om vijanden te immobiliseren.
- Omdat de krachten gelimiteerd zijn en afnemen dient hij zijn rook tussendoor aan te vullen, hetgeen kan door schoorstenen, verwoeste wagens en zelfs door traangasgranaten. Het absorberen van deze rook doe je door met beide duimen op het touchpad te drukken. Deze touchpad zal tevens gebruikt worden om de biologische terroristen te bevrijden.
- Wanneer je even geen rook tot je beschikking hebt is er geen reden tot paniek, Delsin beschikt over een ketting die als alternatief wapen dient.
- In de stad zijn verschillende luchtschachten te vinden waardoor Delsin zich kan verplaatsen.
- Om Seattle zijn bossen geplaatst die de rand van de spelwereld bepalen.
- Doel van de ontwikkelaar is om de controls in dit deel simpeler te maken, bij de voorgaande delen werd het gebruik van teveel knoppen vereist.
De hoofdrolspeler:
Centraal staat de 24-jarige Amerikaan Delson Rowe. De man is het artistieke straattype dat vooral fan is van kunst die zich tegen de autoriteiten richt. Zelf doet hij hier ook aan mee, zo zet hij zelf ook zijn markeringen op gebouwen. Op het eerste gezicht is Rowe hiermee een doorsnee jongen, maar dit verandert wanneer het eerder genoemde transport crasht. Terwijl hij tracht overlevenden uit het wrak te halen leert hij dat hij zelf eveneens een Conduit is, waarbij hij de kracht heeft om rook te beïnvloeden. In tegenstelling tot Cole is hij enthousiast over deze ontdekking, waarbij hij al snel leert dat het zich niet enkel beperkt tot rook, zo kan hij ook de krachten van anderen absorberen.
Gameplay:
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie