Battlefield en Call of Duty-fans hebben ieder jaar weer een fase waarin zij elkaar digitaal te lijf gaan. DICE en Infinity Ward genieten van deze aandacht, want fanboys zorgen maken ten slotte reclame voor hun titel, de ene keer iets meer onderbouwd dan de andere keer, maar dat terzijde. Er is echter nog een manier om aandacht te verkijgen voor een game..
Men kan zich in een interview negatief uitlaten tegenover de concurrent, maar het kan ook positief. Mark Rubin, executive producer van Call of Duty: Ghosts hanteert deze strategie feilloos. Rubin meent dat hij zeer enthousiast is over de ontwikkeling van Battlefield 4 en het werk dat de heren van DICE daarmee verrichten.
"Heb je gezien wat die gasten doen? Het is erg gaaf! Wij zouden iets kunnen doen dat hierop lijkt en er vervolgens erg enthousiast rondom worden. Dus vanuit ontwikkelaarsperspectief stimuleert het ons."
"De jongens van DICE doen geweldige dingen. Laten we onze manier van werken verbeteren. Geen twee ontwikkelaars die tegen elkaar strijden, maar ervoor zorgen dat alle neuzen dezelfde kant opstaan."
"Ik denk dat intellectuele realisatie is dat we willen dat iedereen succesvol is, want wanneer gamen succesvol is, we allemaal succesvol zijn."
Rubin geeft het goede voorbeeld en lijkt respect te hebben voor het werk dat DICE verricht, iets wat een stuk gezonder uitvalt dan de zaken die zich afspelen op het beruchte wereldwijde web.