Sony is in de VS voor de rechtbank gedaagd voor de grafische prestaties van Killzone: Shadow Falls multiplayer. De aanklager, een misnoegde gamer, stelt dat Sony heeft gelogen over de grafische prestaties van de FPS. Ontwikkelaar Guerrilla ontkent de aantijgingen.
De multiplayer van Killzone: Shadow Fall draait op 960x1080 in plaats van de geafficheerde 1920x1080 ‘unscaled’ 1080p. Dat vond de Californische Douglas Ladore genoeg om Sony voor de rechtbank te dagen in de VS. Hij noemt de marketing die het bedrijf toepaste voor het spel "misleidend en bedriegelijk".
Ontwikkelaar Guerrilla heeft al toegegeven dat de multiplayer strikt genomen niet op 1920x1080 draait. Ze gebruiken echter een techniek waardoor het verschil niet zichtbaar is met het blote oog. Killzone: Shadow Fall draait op 1080p aan 60fps unscaled, maar vertrouwt daarvoor op ‘temporal projection’.
Bij temporal projection wordt de positie van de getoonde pixels gecombineerd met die van de er aan te komen pixels om een 1080p beeld te geven. Dat is niet hetzelfde als bij upscaling. Daarbij worden namelijk extra pixels aan het huidige beeld toegevoegd wat het totaalbeeld waziger maakt.
De misnoegde gamer vraagt $5miljoen. Benieuwd waarmee hij naar huis zal mogen gaan.
Laatste artikelen

Nieuws
Spike Chunsoft gaat lekker met de kortingen!
door Peter Beckers

Nieuws
LAPIN komt eindelijk uit op de PlayStation
door Peter Beckers

Nieuws
Paradox legt uit hoe diplomatiek in Europa Universalis V werkt
door Sil Hendriks

Nieuws
iam8bit viert diens twintigste verjaardag met CD's
door Sil Hendriks

Nieuws
Mango Party kondigt Laura's Secret Diary aan
door Sil Hendriks
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie