In een interview met Game Informer hebben de ontwikkelaars van de nieuwe Tomb Raider game enkele details onthuld over de richting die ze uitwillen met een van de meest iconische personages: Lara Croft.
Game Informer sprak met merkbeheerder Karl Stewart en art director Brian Horton van Crystal Dynamics, de ontwikkelaar die instaat voor de nieuwe start van de Tomb Raider reeks. Zij onthulden meer details over de richting die ze uitwillen met Lara Croft. De belangrijkste uitdaging was het zoeken van een balans tussen de Lara die we kennen en de Lara die ze ons willen leren kennen.
In de nieuwe Tomb Raider wordt de oorsprong van Lara's karakter en capaciteiten uit de doeken gedaan . De game zal zich volledig op een onbekend, maar niet onbewoond eiland afspelen waar Lara aanspoelt na een schipbreuk. Volledig op zichzelf aangewezen moet ze nu haar grenzen leren kennen, om die daarna onder drukkende omstandigheden te verleggen. "Die overlevingsdrang ligt aan de basis van het personage", zegt Horton. "We trachten haar geloofwaardig te maken door een element van kwetsbaarheid te introduceren".
Lara's sex appeal wordt ook minder in de verf gezet. Enkel als de situatie daar een aanzet toe geeft, zal die aantrek uitgespeeld worden. "Door Lara's transformatie zelf mee te maken, ontdekt de speler hoe haar schoonheid niet enkel vanbuiten zit", aldus Horton.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie