Het resultaat is een indrukwekkende lijst van modemerken die meewerken aan de kleding voor deze veelbelovende racegame. Voorbeelden die genoemd worden zijn Palace Skateboards, Versace, Puma, Namilia, Danielle Guizio, ALPHA Industries, AWGE, Born x Raised, Brain Dead, Champion, EDWIN, FILA, GCDS, KHRISJOY, MKI MIYUKI ZOKU, NAPAPIJIRI en Vans.
De modemerken in Need for Speed Unbound zijn geselecteerd door Toni-Blaze Ibekwe, de Fashion Director van de game en hoofdredacteur van het Britse cultuurtijdschrift Wonderland. “Need for Speed Unbound heeft een unieke visuele identiteit die het mogelijk maakt voor spelers om zichzelf en hun stijl terug te zien in de game”, aldus Ibekwe. “Via deze samenwerkingen vervagen de lijnen tussen de echte en digitale wereld. Mijn grootste hoop is dat fans deze mogelijkheid aangrijpen om zich via kleding te uiten en een aantal van hun ‘gewaagde‘ keuzes in de game ook in de echte wereld toe te passen.”
“De Need for Speed-franchise wordt een thuisbasis voor baanbrekende, vooruitstrevende merken die op een innovatieve manier vorm willen geven aan cultuur”, aldus Kieran Crimmins, Creative Director bij Criterion Games. “Met Need for Speed Unbound willen we deze filosofie naar een hoger niveau tillen door een authentiek universum te creëren dat niet alleen onze spelers vertegenwoordigt, maar ook mogelijkheden creëert voor interactie met deze gerenommeerde merken. Hierdoor kunnen spelers deze op een geheel nieuwe manier ervaren. Deze samenwerkingen zijn nog maar het begin. We kijken ernaar uit om in de komende weken nog meer partners aan te kondigen.”
Buiten de mensen van Electronic Arts willen ook de partners met wie de game-gigant in zee gaat ook nog wel iets kwijt:
- Mathias Wendholt, Head of Marketing bij PUMA Motorsport: “PUMA maakt sinds 1985 deel uit van de motorsportwereld, altijd gedreven door een niet aflatende inzet om innovatieve producten te creëren voor de beste raceploegen ter wereld en hun fans. Onze integratie in de Need for Speed-franchise borduurt voort op deze aanpak. Hiermee streven we altijd naar samenwerkingen met de meest interessante merken om consumenten de kans te geven ons merk te dragen in een digitale omgeving, en om te laten zien dat PUMA Motorsport ook online FOREVER.FASTER is.”
- Nan Li, CEO van Namilia: "Racestijl heeft altijd het hart gevormd van de identiteit van het merk Namilia, waarbij high-performance kleding wordt gecombineerd met high fashion, popcultuur en clubwear. Als een van de meest legendarische racegames is Need For Speed uiterst invloedrijk geweest bij het modern en vooruitstrevend houden van de race-esthetiek. We zien onze ontwerpen graag in een digitaal, bruikbaar formaat, omdat dit de toekomst van mode bepaalt. Alle items in de game zijn ook in de echte wereld verkrijgbaar, waardoor deze samenwerking tussen Namilia x NFS de perfecte creatieve combinatie is. Als klant kun je je niet alleen sterk voelen door je personage in Namilia te hullen; je kunt dat zelfvertrouwen ook in je fysieke leven uitstralen en zo machtig worden als je zelf wilt."
- Danielle Guizio, CEO van GUIZIO: “Opgroeien met games heeft absoluut mijn competitieve karakter bepaald. Tot op de dag van vandaag word ik hierdoor gemotiveerd tijdens mijn werk. Die gedrevenheid om te winnen is nooit verdwenen. Door deze samenwerking worden de dromen die ik als klein meisje had eindelijk werkelijkheid: ik droomde niet alleen van een eigen wagen in de game, maar ook van een betere vertegenwoordiging van vrouwen in de gamesindustrie. De personalisatie die ooit ontbrak, komt nu tot bloei.”
Het duurt nog minder dan een maand voordat Need for Speed Unbound uit zal komen op de PlayStation 5, Xbox Series X/S en op de PC via de grotere platforms en de EA App. Vanaf 2 december zal LakeShore nooit meer hetzelfde zijn.
