De voorzitters van ontwikkelaar Naughty Dog, Christophe Balestra en Evan Wells, hebben laten verstaan dat ze volledig voorbereid zijn op de komst van de PlayStation 4. Ze geven toe dat de overgang van de PlayStation 2 naar de PlayStation 3 een moeilijke stap voor hen was, maar zeggen hun lessen uit het verleden te hebben getrokken.
Christophe Balestra en Evan Wells, de co-voorzitters van Naughty Dogs, zeggen dat hun studio helemaal klaar is voor de PlayStation 4. Bij de vorige consoleswitch van de PlayStation 2 naar de PlayStation 3 had de ontwikkelaar nog heel wat moeilijkheden gehad. De reden daarvoor was dat de programmeertaal die ze voor de PS2 gebruikten, niet voor de PS3 werkte. Om een spel op Sony’s Current-Gen te maken, moesten ze in 2005 een volledig nieuwe taal aanleren.
Ondertussen is Naughty Dog overgeschakeld op courantere codetaal voor het programmeren van hun games. Dat betekent dat ze voor de volgende generatie consoles nooit meer volledig van nul af aan zullen moeten programmeren, zoals bij de vorige switch. Ze gebruiken nu ook al meer shaders en betere texturen bij de ontwikkeling dan we op de PS3 in-game kunnen zien. Zo zou een spel als Uncharted eigenlijk relatief eenvoudig naar de Next-Gen geport kunnen worden.
Naughty Dogs volgende release staat gepland voor mei en wordt The Last of Us op PS3. Het is nog niet bekend of de ontwikkelaar ook al bezig is aan een game voor de PlayStation 4, die wellicht morgen zal worden aangekondigd door Sony.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie