Need for Speed Rivals zal zowel op de PlayStation 4 als op de Xbox One een native resolutie hebben van 1080p. Dit hebben de makers van de game bekend gemaakt tegenover Eurogamer.
De game is gemaakt met behulp van de Frostbite 3 engine. Dit is dezelfde engine die ook voor Battlefield 4 wordt gebruikt, deze game heeft echter een native resolutie van 900p op de PlayStation 4 en 720p op de Xbox One.
Tot nu toe hebben enkele Xbox One launch games bekend gemaakt dat zij een native resolutie zullen hebben van 720p, waaronder Call of Duty: Ghosts. Dit zal bij menig Xbox-fan voor veel vrees hebben gezorgd. Daarom komt de bekendmaking van de resolutie van Need for Speed Rivals voor veel mensen als geroepen.
Bij het interview van Eurogamer werd Creative Director Craig Sullivan ook gevraagd voor welke console hij de voorkeur geeft. Hierop antwoordde hij echter:
Beide consoles hebben hun eigen uitdagingen. Als je me over twee jaar dezelfde vraag stelt, kan ik daar wel een echt antwoord op geven. Dit is nu echter nog niet mogelijk. Ik denk dat je op dit moment nog niet kan vaststellen welke console beter is omdat we nog niet genoeg weten over beide consoles.
In onderstaande screenshots worden de 2 versies met elkaar vergeleken. Veel verschil zit er niet tussen beide screenshots, er is enkel wat verschil in licht. Hierover kan natuurlijk iedereen zijn eigen oordeel vellen. Bovenaan staat de screenshot die gemaakt is op de PlayStation 4. Onderaan is de screenshot te vinden van de Xbox One.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie