Wanneer je als ontwikkelaar een game in de markt zet met een competitief element, probeer je altijd om ervoor te zorgen dat deze zo goed mogelijk gebalanceerd is. Dat een bazooka meer schade doet dan een 9MM is logisch, maar daarvoor is die langzamer met herladen en kun je minder ammo bij je dragen. Dat soort dingen.
Soms is het echter verdomd lastig om te anticiperen wat spelers gaan doen. Zo heeft nu ook Funcom ontdekt in de multiplayer van Dune: Awakening. Daar worden spelers namelijk massaal geterroriseerd door de ornithopters en andere vliegende voertuigen. En niet omdat ze onder vuur worden genomen.
Door de aard van Dune, is het verkrijgen van een voertuig in het spel een enorme klus. Daarom loopt die enkel schade op wanneer het beschoten wordt en door regulier gebruik. Maar een botsing doet niets, ook niet als die botsing met een ongelukkige speler is. Je ziet misschien al het probleem. Spelers melden op Reddit dat groepen van voornamelijk ornithopters worden misbruikt als een soort hydraulische pers, zoals te zien op de video hieronder. Daar de voertuigen hier niet onder te lijden hebben, kunnen ze dit makkelijk en herhaaldelijk doen.
Het probleem is ondertussen groot genoeg geworden dat Joel Bylos, de Creative Director van het spel, openlijk gereageerd heeft en zich geëxcuseerd heeft. Ook laat hij weten dat het team ermee bezig is en dat ze dit fenomeen, dat ook wel goomba stomping wordt genoemd, zo snel mogelijk opgelost willen hebben.
0 reacties op "Ornithopters zorgen voor frustratie in Dune: Awakening PvP"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier