PC-games moeten geoptimaliseerd zijn met respect voor hun specifieke platform. Dat stelde de associate producer van Assassin’s Creed IV: Black Flag in naam van Ubisoft. De uitgever/ontwikkelaar doet er naar eigen zeggen alles aan om PC-gamers met zijn games steeds een volwaardig unieke spelervaring en geen loutere port te bieden.
Nu de meeste gamers hun ogen richten op de Next-Gen consoles, dreigt de PC in een donker hoekje te verdwijnen. Het gebeurt nu al best vaak dat een game eerst voor bijvoorbeeld de PlayStation 4 of de Xbox One wordt gemaakt en vervolgens naar PC wordt geport. Dat is een spijtige evolutie die de PC als gameplatform geen eer aan doen.
Ubisoft vindt alvast dat de PC een belangrijk medium blijft voor games en beschouwt het als een kernzaak om zijn games ook voor dit platform te optimaliseren. De associate producer van Assassin’s Creed IV: Black Flag, Sylvain Trottier, vertelde daarover op de Ubisoft Blog:
We hebben een speciaal team dat ervoor verantwoordelijk was om de PC-versie van Assassin’s Creed IV: Black Flag te maken. Zij hebben onder andere de UI, de controls en de uiteenlopende settings voor PC geoptimaliseerd. Het is dus onjuist te stellen dat we bij Ubisoft niet om PC-gamers geven. Ons toegewijde team voor de PC-versie bewijst het tegendeel. We zijn er bovendien erg trots op dat Black Flag zowel op low-end en op high-end PCs draait. Heel wat extra features zijn bovendien toegevoegd voor gamers die AC IV op de meest krachtige systemen spelen.
Volgens Ubisoft hebben de Next-Gen consoles de PC belangrijker gemaakt dan ooit te voren voor ontwikkelaars. Een spel is namelijk nog steeds het eenvoudigst te optimaliseren op PC. Door de gelijkaardige architectuur van PC, PlayStation 4 en Xbox One kunnen verbeteringen eenvoudig worden doorgetrokken naar de Next-Gen consoles.
De PC-versie van Assassin’s Creed IV: Black Flag ligt sinds vorige week in de rekken.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie