Hoewel de PlayStation 4 nog niet uit is in Nederland en België, daar is de console wel al uit in de Verenigde Staten. De eerste problemen van de console duiden dan ook al op en het voordeel daarvan is dat wij straks weten wat we er tegen moeten doenen. Sony helpt ons daar graag bij, zo blijkt uit onderstaande informatie.
Het kan voorkomen dat je PlayStation 4 op een gegeven moment een error zal geven. Normaal gesproken zeggen deze codes je niet zo veel, maar door een korte handleiding geeft Sony duidelijkheid voor de errors die het meeste voorkomen. Zo heeft error CE-33991-5 te maken met je internetverbinding. In dit geval is het dan ook ten zeerste aan te raden om een Internet Connection Test uit te voeren, waardoor het probleem hopelijk wordt opgelost.
Daarnaast zijn er tal van errors die het beste op te lossen zijn door de gehele console simpelweg opnieuw op te starten. In ieder geval lijken onderstaande errors alles te maken te hebben met fouten in coderingen en niet met fysieke problemen. Een laser die het niet meer doet of een ander defect dat niet software-gerelateerd is zal wellicht dus niet met een foutcode worden aangeduid. Voorlopig zijn er echter weinig tot geen gevallen bekend van fysieke defecten aan de next-gen console van Sony.
Bekijk hieronder de oplossingen die Sony ons voorlopig te bieden heeft:
- CE-33179-3 - Application is not found. – Retry after the installation is completed. Installation of Add-Ons fails until the installation of application installation is complete.
- CE-33991-5 - Get the status of the non HTTP_GET_200 in Internet connection. – Retry Internet Connection test.
- CE-34788-0 - This update file cannot be used. Connect a USB storage device that contains an update file for reinstallation for version 1.50 or later. – Delete the Update file from the USB storage device, and replace it with the update for reinstallation found from this page.
- CE-34878-0 - Application has crashed. – Restart the application in the content area.
- NW-31484-0 - DNS server not specified. – Restart the PS4 system.
- NW-31367-0 - Could not open wireless device. – Restart the PS4 system.
- NW-31453-6 - Delayed server response. – Try Internet connection test at [Settings] > [Network] > [Test Internet Connection]. Check that the internet status is valid.
- NW-31194-8 - Connection was reset. – Restart the PS4 system.
- E-8200002E - The credit card information is not valid. – Remove credit card from account, and then re-enter the credit card information. Refer to Add / Remove Billing Information.
- E-82000102 - Server returned “Unknown Error” Try again. – If the error happens on PS Store, close the store and retry. If the error persists, exit store and Sign-out and Sign-in to PSN at [Settings] > [PSN].
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie