Een aantal zaken zijn enkel weggelegd voor pro's. Het besturen van een vliegtuig, het ontmantelen van een bom, het verzorgen van een soundtrack, maar ook het quickscopen. Dit laatste is een veelvoorkomend iets op de digitale slachtvelden van Call of Duty. Deze vaardigheid zorgt ervoor dat menig één op één duel tegen zo'n knakker niet in jouw voordeel uitpakt. Executive producer van Call of Duty: Ghosts, Mark Rubin, liet via Twitter weten of het onzeker was of dit onderdeel zou terugkeren.
Zijn bericht is als volgt:
"Één van de gebieden die erg veel fans kent in Call of Duty: Ghosts is de sniper rifle. Via de Marksman klasse konden we ons veroorloven om van de snipers krachtige wapens te maken. We menen, samen met vele pro-spelers, dat het snipen nooit zo goed voelde.De veranderingen die we hebben doorgevoerd, zoals de 'dual render scopes' en het vergroten van de schade zorgt ervoor dat men nu liever de sniper kiest. Ook hebben wij veel rekening gehouden met de sniper ten opzichte van de maps. Denk bijvoorbeeld aan zichtlijnen en plaatsen waar je dekking kunt nemen. Door de mappen zorgvuldig aan te passen zijn alle klasses even effectief. Zowel de short range als de long range klasses zullen effectief zijn op dezelfde map.
Maar, via sommige aanpassingen met betrekking tot de sniper zijn er nieuwe gebruiksmogelijkheden voor gevonden, zoals het traditionele 'quick-scopen'. Is dit verdwenen? Misschien. Het zal zeker niet mogelijk zijn om het te doen zoals het in eerdere games wel kon. Ikzelf ben benieuwd wat jullie snipers er van zullen vinden wanneer jullie ze uitproberen."
Goed nieuws of slecht nieuws?