Rockstar heeft in een interview met het magazine Edge aangegeven dat het een groot risico nam door drie hoofdpersonages in de game te implementeren. Nimmer was in de historie van Grand Theft Auto de focus op meerdere personages gelegd, maar toch pakte het goed uit voor de mannen van Rockstar.
In het interview geeft Aaron Garbut van Rockstar aan dat het team aan het begin van de ontwikkeling al voor drie personages wilde gaan. Toen al snel bleek dat dit prima haalbaar was, hebben ze het idee doorgezet. Uiteindelijk leverde dit Michael, Franklin en Trevor op.
''Meerdere personages ondersteunen was een gok, maar een interessant idee. Het voelde interessant aan, maar het droeg het risico met zich mee dat het niet werd geaccepteerd. Ik denk dat het goed is afgelopen. Tijdens het ontwikkelproces is het heel moeilijk om een goed perspectief te krijgen. Je zoekt zo verschrikkelijk veel naar de problemen dat het moeilijk is om positieve punten te zien.''
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie