Laten we beginnen met het hete hangijzer: generative AI. Hoewel bij release enkele AI assets in de game zaten, was dit volgens Sandfall-oprichter Guillaume Broche puur omdat iemand placeholders was vergeten te vervangen. Niets in het spel is (na het updaten van deze assets) gemaakt volgens AI: ''Ja we zijn ervan op de hoogte dat dit speelt, maar ik kan zeggen dat alles in het spel door mensen gemaakt is.'' Hij vertelt hierna dat AI tools vooral waren bedoeld voor een beetje experimentatie, maar al in een vroeg stadium werden afgeschreven: ''We hebben het geprobeerd en vonden het niets. Het voelde gewoon verkeerd.''
Natuurlijk is het placeholder-antwoord een beetje de standaard geworden als gamers GenAI in spellen ontdekken. Het zou je dus vergeven zijn als je dit antwoord in twijfel zou trekken. We zien hier echter geen reden toe bij de andere twee onderwerpen die werden besproken: DLC en de optionele en bovendien extreem lastige baas.
Betreffende de eerste vertelt Art Director Nicholas Maxson-Francombe dat de gratis DLC was bedoeld als een creatieve uitlaapklep en een manier om spelers te bedanken en erkennen. De dingen die in de DLC aan bod komen, zijn zaken die men moest schrappen uit het originele spel en een kans om karakters die minder tijd kregen in het spel zelf wat uit te diepen. Wat hierbij opvalt, is dat hij inzake de content altijd meervoud gebruikt, dus het is goed mogelijk dat meer ideeën die geschrapt zijn nog tot leven gaan worden gebracht.
Als laatste reageerde Broche de moeilijkste baas van het spel. Spelers liepen nogal tegen een muur aan, iets wat is geadresseerd in een recente update: ''We hebben de moeilijkste baas generfed in de 1.5.1 hot fix, maar wilden een scala aan moeilijkheidsgraden maken voor spelers, zodat ze alle emoties in de game zouden voelen, inclusief woede. Wanneer je max level en max gear hebt bereikt, wordt Simon te makkelijk. Dus we wilden een hele moeilijke baas hebben voor spelers die veel te veel gespeeld hebben om hun tanden in te zetten. Het is content voor sommige spelers, maar niet alle.''






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie