hotness 0
News

Skyward Sword: twee jaar experimenteren, drie jaar ontwikkelen

Gepost door

De cijfers liegen er niet om: The Legend of Zelda: Skyward Sword krijgt vrijwel overal torenhoge cijfers, vaak zelfs de perfecte score. Dat is maar goed ook, want Nintendo heeft enorm veel tijd in deze game gestoken.

Geruchten gaan al een tijdje de rondte dat de game maarliefst vijf jaar aan ontwikkeltijd heeft gekost. Dit is niet helemaal waar, geeft de geestelijk vader van de serie, Myamoto, aan. De eerste twee jaar is er veelal geƫxperimenteerd, waarna er vervolgens drie jaar in de daadwerkelijke ontwikkeling gezeten heeft. Echter gaf Myamoto aan dat die eerste twee jaar wel de basis hebben gevormd voor deze Zelda-game. Geen weggegooide tijd dus!

“We ran into this issue of people wondering who really wants to make a Zelda sequel – whether a sequel was necessary from the company standpoint, or whether it’s just me saying ‘Let’s do it.’ A game really gets its start when you have someone who says ‘I want to do something like this,’ but sometimes it’s born simply because it’s a series title or there’s more story to cover.”

0 reacties op "Skyward Sword: twee jaar experimenteren, drie jaar ontwikkelen"