Er was een hoop op te merken aan de manier waarop de PlayStation 4 Pro aangekondigd werd. De voordelen die je hebt met een 4K- en/of HDR-scherm waren niet te zien op de stream en er werd weinig ingegaan op wat je er verder aan hebt. Masayasu Ito, die het Engineering Team leidt, legt daarom meer uit over de richtlijnen voor ontwikkelaars.
In het interview dat Ito gaf voor 4Gamer legde hij uit dat er twee regels zijn: ‘Maak geen games exclusief voor de PlayStation 4 Pro.’ en ‘Maak geen games exclusief voor de PlayStation 4.’ Dit houdt dus in dat Sony verwacht dat er grafische settings voor de console wordt doorgevoerd, zoals 4K, HDR en hogere framerates. Deze zijn echter niet gespecificeerd.
Ook legde Ito uit dat de PlayStation 4 Pro, net als de reguliere PlayStation 4 en de Slim, 8GB RAM heeft. Hiervoor is bewust gekozen, omdat het voor ontwikkelaars dan lastiger zou zijn om de game compatible te maken met de PlayStation 4. Hierbij komt ook de eis dat bij multiplayers de Pro-bezitters geen voordeel mogen hebben ten opzichte van anderen.
De interviewer merkte terecht op dat dit laatste niet helemaal gewaarborgd zou kunnen worden door het feit dat vijanden bij een hogere resolutie op afstand beter te zien zijn. Ito reageerde hierop dat dit inderdaad mogelijk zou kunnen zijn, maar dat de voorschriften dat niet verbieden. Zolang de framerates bij multiplayers gelijk zijn, is de rest aan de ontwikkelaar.






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie