Deze toevoeging markeert een verschuiving in hoe grote uitgevers omgaan met de levensduur van hun always-online titels. Spelers kunnen nu kiezen tussen online en offline spelen waarbij progressie lokaal wordt opgeslagen. De kernervaring blijft intact met toegang tot exploratie, events, voertuigen en customization opties, al zijn multiplayer features zoals Summits en Live Battle logischerwijs niet beschikbaar zonder internetverbinding.
Deze ontwikkeling komt niet uit het niets. De Stop Killing Games campagne heeft het afgelopen jaar flink wat momentum opgebouwd door aandacht te vragen voor games die onbruikbaar worden zodra servers offline gaan. Het lot van de originele The Crew, waarvan de servers in 2024 permanent werden uitgeschakeld, diende als wake-up call voor veel spelers. Die game werd letterlijk onbruikbaar ondanks dat mensen er geld voor hadden betaald. De timing van deze aankondiging voor The Crew 2 lijkt geen toeval en toont aan dat consumer advocacy wel degelijk impact kan hebben. Het is een bemoedigende stap richting duurzamer game ownership, al blijft de vraag of andere uitgevers dit voorbeeld zullen volgen. Voor nu kunnen The Crew 2 spelers in ieder geval opgelucht ademhalen met de wetenschap dat hun investering niet zomaar verdampt wanneer Ubisoft besluit de stekker eruit te trekken.
De patchnotes vind je hier: https://www.ubisoft.com/en-gb/game/the-crew/the-crew-2/news-updates/4kuseh7DXQ6fuf4tFoHix0/the-crew-2-offline-mode-patchnote






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie